BioCarpathia, brandul de la poalele Tâmpei

Una din categoriile de produse bio românești cel mai bine reprezentate în hipermarketuri sunt produsele lactate. Satisfacția este cu atât mai mare când  pe rafturi descoperim mărci locale, unele chiar recent intrate pe piață. Un astfel de exemplu este BioCarpathia, un brand românesc lansat în urmă cu un an de cooperativa cu același nume din Brașov, de altfel, cea mai mare entitate de acest gen din România din sectorul bio.

Membrii ei sunt prezenți în rețeaua Carrefour cu nouă produse – de la unt (cel mai vândut!), cașcaval bio, cașcaval în combinație cu ierburi aromate, cu rozmarin, tarhon sau leuștean, până la telemea bio și telemea cu chimen sălbatic, brânză bio maturata și brânză bio maturata cu piper –, urmând ca în perioada următoare să fie lansat încă un produs dintr-o altă categorie. Și nu doar atât, în scurt timp, produsele BioCarpathia vor putea să fie găsite și în alte două rețele de retail, după cum susține Daniela Blaj, head of marketing manager BioCarpathia.

Cooperativa numără 52 de membri (fiecare certificat în sistem bio), care dețin un număr de 1.400 de animale și au o cifră de afaceri de 3,2 milioane de euro.  ÎnfFiecare zi este colectată o cantitate de circa 25.000 de litri de lapte bio livrată în mare parte către Napolact și Lactalis. În urmă cu un an an, însă, pentru că exista surplus de materie primă, conducerea cooperativei a luat decizia de a-și crea propriul brand de lactate. Un moment de răscruce, am putea spune, care sigur va fi urmat și de alte alegeri importante…

“Noi nu ne-am propus să facem un business foarte puternic din promovarea brandului cu produsele noastre, ideea ne-a venit pe parcurs, acum un an, pentru că exista un surplus de lapte. Am zis hai să facem și noi un produs și să punem umărul la educația populației ca să-i ajutăm pe români să mănânce mai sănătos. Prin cooperativă reușim sa le aducem oamenilor astfel de produse și să-i apropiem mai mult de ferma de unde provine produsul respectiv”, ne-a mărturisit Daniela Blaj.

Care ar fi atuurile lactatelor BioCarpathia? Vacile sunt crescute pe pășunile montane din Curbura Carpaților (jud. Brașov și Covasna), în zone unde nu există poluare, iar animalele sunt libere tot timpul, inclusiv în grajduri, ceea ce le conferă un confort sporit. “Cu adevărat este vorba de altceva, iar gustul produsului este unic, în mare parte fiind datorat hranei văcuțelor bazată pe un fân bogat (peste 100 de specii/mp) și cereale de calitate. Cu aceasta venim noi, cu amprenta locala”’, se mândresc membrii cooperatori.

Iar dacă în multe cazuri consumatorii sunt reticenți când vine vorba de produsele bio din cauza prețului, în cazul BioCarpathia chiar nu este cazul.

“Am încercat să evităm acest preț mare, avantajul este că produsul provine de la noi, fix din centrul țării, toate fermele fiind centrate în preajma Brașovului. Am scurtat prețul acela uriaș care vine de la transport, iar, în plus, fiind o cooperativă nu ne propunem să obținem un profit imens, ci să ne promovăm produsele, pentru ca oamenii să știe ce înseamnă consumul sănătos. Vrem să ajutăm românii să mănânce mai bine la un preț decent”, a mai afirmat Blaj.

Un demers care își are începuturile în urmă cu cinci ani, când lua naștere cooperativa BioCarpathia la inițiativa lui Aurel Blaj, cel care este președinte și în prezent.

Și nu doar că este cea mai mare mare cooperativă din țară pe segmentul bio – se știe bine cât de drastice sunt cerințele pe această nișă de piață – , dar BioCarpathia are planuri serioase de dezvoltare și pentru viitor.

“În 2014, mai mulți femieri și-au dat seama că singuri nu pot să aibă succes și nici să-și vândă laptele obținut cu multă trudă și cu numeroase taxe specifice producției  eco. Au înțeles că nu pot să stea la masa unor discuții coerente nici cu  hipermarketurile, nici cu procesatorii de lapte. Atunci, Aurel Blaj le-a propus să se strângă cu toții și să creeze o cooperativă…Încet-încet, fermierii au ajuns la concluzia că formarea unei cooperative este formula de succes pentru ca oamenii să fie plătiți la un preț corect, iar munca să le fie apreciată”, ne-a povestit Daniela Blaj.

Astăzi, cooperativa numără 52 de membri, care produc o gamă largă de produse, de la lactate, carne, miere, legume, ciuperci, până la sucuri naturale, dulcețuri, produse de panificație și multe alte bunătăți certficate eco. Suficiente pentru a putea deschide un magazin propriu cât de curând și, de ce nu, pentru a începe livrările pe piața externă. În ultimii an, BioCarpathia a participat activ la târguri din străinătate, unde cererea de produse bio este în creștere cu 20% pe an pe fondul unei educații de consum a populației. Nu de alta, dar a cam venit vremea, după câte se pare…


vezi și…

Tot mai greu să faci agricultură în Dobrogea

 

 

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim