Lipsa forței de muncă din hotelărie – principala problemă a investitorilor

„Lipsa forței de muncă este o problemă în toată Uniunea Europeană, dar mult mai acută în România ultimilor 6-7 ani. În zona industriei hoteliere, această lipsă se manifestă foarte agresiv în ultima perioadă, fiind principala problemă a investitorilor/patronilor din acest domeniu”, a declarat pentru FoodBiz, Roxana Staicu manager Hotel Internațional din Sinaia.

În stațiunile și zonele turistice care, de cele mai multe ori, sunt departe de aglomerările urbane, asigurarea hotelurilor, pensiunilor, restaurantelor cu personal calificat devine de multe ori o problemă majoră, care limitează sau chiar blochează dezvoltarea acestora.

Valea Prahovei în general și Sinaia în special este marcată puternic de lipsa de personal calificat, având în vedere și numărul mare de hoteluri, pensiuni și restaurante concentrate aici și care constituie în proporție de 90% activitatea economică de bază a orașului.

Complexul SC INTERNAȚIONAL din Sinaia are peste 150 de angajați care asigură o bună funcționare a hotelului, restaurantelor, sălilor de conferințe precum și a spațiilor de relaxare, respectiv Bowling, biliard, club și SPA.

Personalul calificat a fost selectat și fidelizat în timp, cu multă răbdare și atenție, asigurându-i-se unele facilități. Astfel, maestrul bucătar al restaurantului Cucina Sofia (specific italian), ca și cel al restaurantului Tirol (specific austriac) locuiesc în cele opt garsoniere din incinta complexului, alături de cele  două maseuze din Bali. Ceilalți salariați beneficiază de decontarea transportului  de la domiciliu la locul de muncă, de  bonuri de masă și de un sistem de bonusuri ce-i motivează în activitatea lor de zi cu zi.

În acest mod, se asigură o bună funcționare a celor 180 de camere ale hotelului, a celor trei restaurante și a clubului de noapte, precum și centrului SPA cu două piscine, două saune uscate, două hamamuri, trei jacuzzi-uri, o salină și trei cabinete de masaj.

„În ultimii ani am reușit să diminuăm fluctuația personalului în special în sezonul estival, când atracția litoralului acționează ca un magnet mai ales asupra tinerilor angajați. Trebuie să menționăm însă și faptul că avem nevoie ca Ministerul Turismului să organizeze cursuri de calificare și perfecționare pentru personalul din turism, care să asigure un plus de valoare și nu numai școli/cursuri care acordă diplome fără nici o valoare practică”, a mai spus Roxana Staicu.


 

ÎNSCRIE-TE ACUM!

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim