Valvis: Lumea nu cumpără numai un brand, ci și garanția țării de origine

România este o forță în domeniul apelor minerale, nu doar pe plan european, ci și mondial. Din păcate, însă, deși țara noastră deține 60% din rezervele potențiale de ape minerale ale Europei, prezența pe piața internatională este mai mult decât modestă. O dovedesc și cifrele: o producție internă de 1,8 miliarde de litri și o piață de 400 milioane de euro, ceea ce înseamnă o cotă de 4% la nivel european, respectiv 1% la nivel global. Cu alte cuvinte, un potențial imens pierdut pe apa sâmbetei…

Și totuși, România ar putea să însemne ceva la nivel mondial în acest sector. Am putea să fim într-adevăr o forță, iar apele minerale să reprezinte fanionul nostru în lume, așa cum sunt ceasurile pentru elvețieni, vinul de Bordeaux pentru francezi sau măslinele și feta pentru greci… Dacă ei și-au găsit calea, în ceea ce ne privește, noi cu ce am fi putut să ne construim o reputație mondială, un branding de țară? Răspunsul este agricultura, IT, serviciile și cea mai pură apă minerală din lume (Aqua Carpatica, brand aflat în portofoliul Valvis Holding, de exemplu, este exportată în 14 țări din întreaga lume!). Avem nevoie, însă, de un branding care să ajute exportul.

“Eu am o idee simplă, România are nevoie de branding pentru a ajuta exportul. Am luat inițiativa să construim noi de la Aqua Carpatica pentru țara România (n.red- Campania România, patria apelor minerale). De 20 de ani încerc să conving autoritățile statului să facă ceva pentru branduirea țării, fără succes. Am încercat să conving și asociația producătorilor de vinuri, dar este profund divizată (….). Astăzi prin această campanie fac un apel către toți producătorii de apă minerală din țară să se reunească și să facă ce au făcut producătorii de vin din Chile sau Noua Zeelandă. România este o forță, numarul unu mondial în domeniul apelor mondiale. Nicio țară nu are această forță, obiectiv sustenabil și cred că într-o zi putem să punem România la nivel mondial ca fiind patria apelor minerale”, a declarat, în cadrul FoodIntelForum 2019, Jean Valvis, antreprenorul care a construit de-a lungul timpului patru branduri  de succes. Și ne referim la laptele LaDorna, apa minerală Dorna, Vinurile de Sâmburești și Aqua Carpatica.

De ce este necesar brandingul de țară? Pentru că, astăzi, lumea nu cumpără numai un brand, ci și ce garanție reprezintă pe spatele brandului țara de origine, mai spune Valvis. Și pe bună dreptate.

“Am observat și cu vinurile de Sâmburești și cu apele minerale ceva: lumea astăzi nu cumpără numai un brand x, cumpără și ce garanție reprezintă pe spatele brandului țara de origine. N-are importanță dacă bei un vin Chateau Monsieur Popescu, important este că știi ca el vine din Bordeaux, este extrem de important pentru forța industriei alimentare. Se poate ca România să însemne ceva. Exportul este unul din vectorii creșterii economice, alături de consum și investiții directe. Exportul este o componentă extraordinară pentru a trăi bine. Dar când mergem la export cu vin la chinezi, aceștia întreabă: România, unde este asta? Nu stiu nici măcar unde suntem pe hartă. Este extrem de important ca România să construiască ceea ce numim branding de țară, o reputație”, susține Valvis.


citește și…

Bogdan Chiriţoiu, Consiliul Concurenţei: Eu trăiesc cu impresia că suntem cumva autişti în administraţia publică

 

 

 

Comentariile sunt închise