IBM Haifa: Dezbatere în direct pe tema canabisului, între un robot Project Debater și public

În premieră mondială, echipa de la IBM a organizat un eveniment, în direct, pe durata căruia robotul Project Debater a preluat argumentele publicului din sală, le-a analizat, prelucrat și a creat argumente pro și contra generând un discurs.

Într-o sală arhiplină din centru de congrese Expo Tel Aviv, pe durata unei ore, publicului i s-a solicitat să prezinte, în limba engleză, argumente pro și contra legalizării consumului de canabis, potrivit publicației israeliene The Times of Israel. Apoi, robotul Project Debater s-a pus pe lucru: a preluat spre analiză 1.037 de argumente clasificându-le în două mari clase și a eliminat redundanțele, stabilind că de fapt oamenii vorbeau despre același lucru utilizând cuvinte diferite. În al treilea rând, el a reușit să detecteze automat temele subiacente dezbaterii care au reieșit din toate argumentele prezentate. În cele din urmă, robotul a reușit să identifice punctele cheie ale discursurilor din public, atât pentru, cât și împotrivă pe care, la final, a reușit să le expună clar în două discursuri pentru și împotriva legalizării canabisului.

„Legalizarea canabisului creează noi întreprinderi care pot fi taxate de către guvern”, a spus robotul cu o voce feminină, cu ușoară pronunție mecanică, după prelucrarea și analiza argumentelor exprimate de public în favoarea legalizării. Și, de asemenea, „canabisul creează premisele deschiderii porților pentru celelalte droguri”, a mai spus el în discursul rezumând pozițiile contra legalizării canabisului.

Tehnologia are numeroase aplicații practice. În momentul în care va fi comercializată o astfel de tehnologie (roboții ghidați de inteligență artificială), companiile și guvernele vor putea prelua foarte toate opiniile oamenilor și să le folosească pentru a lua decizii cât mai clare și corecte, subliniază ziariștii de la The Times of Israel.

„În cadrul unei companii, președinții-directori generali vor putea folosi această tehnologie pentru a putea centraliza toate părerile și comentariile angajaților înainte de a lua o anumită decizie. Același model poate fi util și în cazul comercializării unor produse, părerile tuturor clienților putând fi ușor analizate”, a precizat directorul general pentru Israel al IBM,  Daniel Melka.

Tehnologia a fost dezvoltată de laboratoarele IBM din Haifa. IBM desfășoară activități de cercetare în Israel de 70 de ani, iar laboratorul de cercetare din Haifa a fost creat în 1972 și, în prezent, este cel mai mare centru tehnologic de produse inovatoare și soluții cognitive al companiei, din afara SUA.


vezi și…

Cât costă și ce poate face cuptorul KitchenAid compatibil cu Alexa și Google Assistant

 

ÎNSCRIE-TE ACUM!

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim