Codruț Nicolau, Patria Bank: Când ești o bancă mică, deciziile se iau mult mai rapid
Când nu ești o bancă de dimensiuni mari, ai avantajul că distanța de la client la ultimul factor de decizie este mică, ceea ce înseamnă că deciziile se iau mult mai rapid, în comparație cu o bancă mare, birocratică, susține Codruț Nicolau, director general adjunct Patria Bank, o bancă foarte dinamică, de talie mică. La polul opus, dezavantajul principal al unei bănci mici, constă în faptul că nu ai cum să fii foarte competitiv pe toate segmentele de clienți. Acesta este și motivul pentru care Patria Bank și-a construit o reputație bună în patru mari zone, după cum a declarat pentru FoodBiz Codruț Nicolau:
a) Agricultura – finanțăm cu mare încredere atât agricultori mari, însă mai ales agricultorii de talie mică și medie, care sunt parțial “ignorați” de băncile clasice. Pentru a fi competitivi în acest segment, avem o echipă specializată pe agribusiness atât în zona de aprobare credite, cât și în zona de vânzări (colegi cu dublă specializare – bancă și agricultură – care merg efectiv pe teren, la fermieri).
Produsele de finanțare sunt extrem de flexible și urmăresc întotdeauna să se potrivească cât mai bine modelului de afaceri al clienților. De aceea avem credite care au grafice de rambursare customizate în perioadele de după recoltare (nu se plătește nici măcar dobândă lunar), finanțările pentru terenuri agricole se pot face în proporție de 100%, finanțările pentru utilaje agricole se acordă în strânsă colaborare cu partenerii noștri (principalii jucători din industrie) și așa mai departe. De asemenea, departamentul nostru de fonduri europene are expertiză majoră în zona de agricultură, ceea ce ne permite nu doar să finanțăm flexibil, ci și să asigurăm consultanță agricultorilor care apelează la proiecte europene.
b) Microfinanțare – vasta majoritate a firmelor din România sunt companii cu cifră de afaceri sub 700.000 EUR / an, cu puțini angajați și cu un model de afaceri în care asociații/acționarii sunt direct implicați în managementul companiei. Patria Bank este unul dintre jucătorii cei mai dinamici pe această piață și finanțează firmele indiferent de tipul de înregistrare fiscală (SRL, SA, PFA, Întreprindere individuală etc). Peste 90% dintre creditele care se acordă în fiecare lună sunt sub 120.000 RON, iar aceste finanțări sunt acordate atât în zona urbană, cât și în zona rurală.
Suntem, în continuare, unul dintre cei mai activi finanțatori ai legumiculturii din România și a afacerilor de talie mică și foarte mică (de la comercianți, restaurante, săli de evenimente, până la transportatori, meșteșugari și mici producători)
c) IMM – absolut toate băncile din România sunt prezente pe această piață; avantajul competitiv pe care îl are Patria Bank vine din calitatea foarte bună a personalului (atât în vânzări, cât și în departamentele de aprobare credite), din flexibilitatea produselor de creditare și din viteza mai bună în deservirea clienților
d) Persoane fizice – Produsele principale promovate în această piață sunt creditele ipotecare (aprobate foarte repede, atât în RON, cât și în EUR), creditele de consum, cardurile și depozitele. În zona de depozite, Patria Bank are reputația unei clientele deosebit de fidele, în creștere, atât pentru produsele clasice de depozite, cât și pentru produsele duale – depozit + fonduri de investiții cu randamente foarte bune (atât în RON, cât și în EUR).
vezi și…
Comentariile sunt închise