Dorul de casă și business-ul (Partea III)

La aproape 10 de ani de la fondarea societății din Franța, Mihai Focșa decide să extindă afacerea și în România. A pornit de la ideea de a face un transfer de tehnologie în țară, după ce acumulase atâtea cunoștințe – le „savoir-faire”, cum zic francezii. Recunoaște că mai avea, însă, și o altă motivație…

„Pe de o parte, ideea a fost să facem un transfer de tehnologie și în România, să creez locuri de muncă, o întreprindere. Pe de altă parte, însă, era și dorința de a lucra cu România, de a mă întoarce în țară, nu neaparat să rămân definitiv, pentru că am foarte multe atașamente în Franța, dar să pot veni regulat în România”, mărturisește Focșa.

În timp, a reușit să creeze și o echipă de mare calitate, de care este extrem de mulțumit și mândru în același timp. De altfel, după cum știe toată lumea, școala românească de ingineri este bine văzută la nivel internațional, IT-iștii români fiind curtați de marile corporații internaționale. Mihai Focșa a reușit să-i facă să rămână în țară cu o ofertă „interesantă”, adică un nivel salarial similar celui din Franța.

„Echipa din România creează bucăți de softuri pentru Franța, unele mai complete, dacă pot spune așa. Se lucrează softuri și în Franța și aici. Sunt anumite competențe pe care le avem acolo, iar altele aici. În general, încerc să nu am competențe în dublu, competența desăvârșită într-un domeniu se situează, în principiu, într-una dintre țări”, a mai precizat Focșa.

În acest an, a fost realizată și o premieră pentru România: primul client sau mai bine zis, primul contract cu un spital public din țară care va beneficia de softul integrat realizat de inginerii de la QSP-SYSTEMS, o soluție foarte utilizată în Franța. Vor urma apoi și celelalte softuri instalate în Hexagon și care tratează, în special, trasabilitatea în blocul operator. 

vezi și…

Mihai Focșa: „În IT, doar rezutatul contează. Este bun sau nu, ca și mâncarea!” (Partea 1)

Comentariile sunt închise