Cum a modificat COVID-19 obiceiurile francezilor

Închiderea restaurantelor, barurilor și cafenelelor produce pierderi enorme în Franța, pe fondul răspândirii pandemiei de coronavirus. Odată cu această măsură luată de autorități, s-a modificat și viața francezilor, și mai ales obiceiurile lor. Dacă înainte serveau mesele la restaurant, acum, își pregătesc mâncarea acasă, motiv pentru care și-au făcut și stocuri de alimente din supermarketuri. În contextul pandemiei de COVID – 19 și obiceiurile de consum s-au modificat, Francezii au renunțat la sparanghel sau fructe roșii și au trecut pe cartofi, paste sau salată. Într-o singură zi, de exemplu, vânzările de cartofi au fost de până la 8 ori mai mari față de o zi obișnuită, potrivit presei franceze, pentru că toată lumea s-a îmbulzit să-și facă provizii de criză.

Peste 40.000 de cafenele închise

Sectorul ospitalității, cu o contribuție de 70 miliarde de euro la PIB, de asemenea, este putenic afectat, în condițiile în care restaurantele, barurile sau cafenelele s-au închis. Să nu uităm, Franța este principala destinație tustică a lumii cu aproape 82 milioane de turiști, anual.

În Hexagon, lucrează peste 960 000 salariați în industria ospitalității, ceea ce înseamnă 3% din numărul total de salariați din Franța. Industria ospitalității este  al șaselea angajator după comerț, transport/logistică, construcții, sectorul finanțelor și asigurărilor, precum și informare – comunicare.

Din numărul de salariați din HoReCa, 360 000 oameni își desfășoară activitatea în restaurantele traditionale, 173 000 în hoteluri și restaurante și 110 300 în cantine. În Hexagon funcționează 200.000 de firme, din care 112.000 sunt restaurante, 39.000 hoteluri și unități de cazare turistică, 41.000 de cafenele și 4.000 de agenții de voiaj.

În 2017, cifra de afaceri medie a unui hotel restaurant era de 26 000 euro, cea a unui restaurant de 16 000 euro și 12 000 euro în cazul unei cafenele.


vezi și…

Sprijin de 3.000 euro pentru producătorii de usturoi

 

 

Comentariile sunt închise