10 alimente bogate în probiotice

Probioticele sunt bacterii bune care colonizează intestinele, cavitatea bucală, tractul urinar și pe cel genital, căile respiratorii superioare și pielea. Bacteriile bune sunt asociate cu numeroase beneficii pentru sănătate. Acestea sunt foarte importante în organismul nostru, flora microbiană intestinală constituind 70-80% din sistemul imunitar. Printre beneficiile probioticelor naturale se numără îmbunătățirea tranzitului intestinal, prevenirea diareei și lupta împotriva bacteriilor patogene care provoacă infecții.

Probabil că ai auzit de suplimentele cu probiotice, deoarece acestea sunt prescrise în timpul tratamentului cu antibiotice. Însă, probioticele sunt importante tot timpul și pot fi asigurate prin alimentație. Doza zilnică recomandată de alimente probiotice este de jumătate de cană. Iată care sunt alimentele bogate în probiotice.

  1. Chefir

Chefirul este un tip de lapte fermentat, asemănător iaurtului. Acesta este produs prin adăugarea în lapte, a unor granule de chefir care conțin culturi microbiene de bacterii lactice și drojdii. Conținutul în drojdii face chefirul mai bun pentru organism decât iaurtul, cel din urmă conținând doar bacterii.

  1.  Iaurt

Iaurtul este un produs fermentat din lapte care conține bacterii lactice și bifidobacterii. Acesta reduce diareea cauzată de antibiotice și, se pare, ameliorează simptomele sindromului de intestin iritabil. Optează pentru iaurtul ce conține culturi vii, deoarece, în procesul de pasteurizare, bacteriile bune sunt distruse.

  1.  Lapte bătut

Laptele bătut este alt tip de lactat fermentat. Bacteriile din laptele bătut apar prin fermentație naturală. Acesta se obține din păstrarea laptelui nepasteurizat, nefiert, la temperaturi de 20-22 de grade Celsius, pentru 24-48 de ore. Atât laptele bătut, cât și chefirul și iaurtul pot fi consumate de persoanele care suferă de intoleranță la lactoză, fiind bine tolerate. Acest lucru este posibil pentru că, în timpul procesului de fermentație, lactoza se descompune și este utilizată drept hrană, de către bacterii.

  1.  Varză murată

Varza murată este un aliment tradițional, însă puțini sunt cei care știu și cât este de sănătos. Fiind un produs fermentat, aceasta conține o cantitate mare de probiotice. Mănâncă varza murată făcută în casă și nu pe cea din comerț, care ar putea fi pasteurizată și nu mai conține nici bacteriile bune. Atenție și la cantitatea ridicată de sare.

  1.  Brânzeturi fermentate

Unele brânzeturi, cum ar fi gouda, mozzarella, brânza cottage, brânza cheddar, conțin cantități mari de probiotice (L. acidophilus, B. bifidum). Totuși, nu mâncați prea multă brânză, pentru că aceasta conține și grăsimi saturate care cresc nivelul colesterolului rău.

  1.  Castraveți murați

Castraveții murați sunt fermentați în apă cu sare. Asemenea verzei murate, aceștia sunt lăsați să se acrească în mod natural, o anumită perioadă de timp. Castraveții la oțet nu conțin probiotice.

  1.  Pâine dospită

Pâinea dospită cu drojdii este o sursă importantă de probiotice. Ai grijă ce fel de pâine mănânci, pentru că nu orice preparat de brutărie din comerț conține probiotice.

  1.  Măslinele

Măslinele sunt fermentate în mod natural, în apă cu sare. Poți mânca măslinele ca atare sau le poți adăuga în salate ori alte preparate. Se recomandă consumul  măslinelor netratate termic, pentru că bacteriile bune sunt, și ele, sensibile la căldură.

  1.  Oțetul de mere

Oțetul de mere este obținut prin fermentația naturală a sucului de mere. Adaugă aceste oțet în salate sau alte preparate, și obții un plus de probiotice în farfuria ta.

  1.  Miso

Miso este un condiment tradițional japonez, obținut prin fermentarea unui amestec de boabe de soia, orez, orz și grâu, împreuna, pentru a crea o pastă groasă. Pasta de miso este ingredientul principal al supei cu același nume. Unele cercetări au demonstrat că un consum frecvent de supă de miso ar putea scădea riscul de cancer de sân și de accident vascular cerebral.

În concluzie, probioticele se găsesc în numeroase alimente fermentate și îți poți asigura un aport optim zilnic, printr-o dietă echilibrată.

Sursă articol Agerpres.ro


vezi și…

Tabără, ASAS: Avem pierderi de producție de peste 30% la culturile de toamnă 

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim