Lăptăria cu Caimac are planuri mari
Lăptăria cu Caimac, brand de lactate deținut de Agroserv Măriuţa, are planuri mari pentru anul 2021, după un an 2020 greu, care i-a dat oarecum peste cap unele proiecte.
În februarie, când îngrijorarea legată de COVID-19 devenea tot mai mare, managerii producătorului de lactate din Drăgoești, județul Ialomița, se aflau la Londra pentru negocierea unui contract pentru piața engleză.
A fost pus pe hold până la urmă, dat fiind contextul dificil, dar aceasta nu înseamnă că planurile de penetrare a piețelor externe nu continuă. De altfel, acesta este și unul din obiectivele importante stabilite pentru 2021, anul în care va fi finalizată o investiție de circa 3 milioane de euro, în urma căreia se vor mări semnificativ capacitățile de producție și depozitare, dar și numărul de produse livrate pe piață.
“2020 a fost un an greu în contextul pandemiei de COVID-19 și dorim ca 2021 să fie un pic mai liniștit, nu foarte liniștit, însă, pentru că suntem pregătiți și începem chiar acum o nouă investiție. Este vorba de trei milioane de euro pe care ii investim într-un depozit de marfă și spații de producție. Anul viitor, vom intra pe categorii noi și vom mări foarte mult capacitea de producție a brânzeturilor. Ne dorim foarte tare ca în 2021 să ieșim mai serios la export, acum suntem prezenti indirect în Spania si Italia si cu vânzări directe în Germania și Luxemburg, și să intrăm pe piețele din Germania, Austria și Elveția și dacă este posibil ce pregăteam la început de 2020 – Londra”, a declarat pentru FoodBiz Adrian Cocan, general manager al Lăptăriei cu Caimac.
Lăptăria cu Caimac deține singura fabrică de producție open space din România, unde în general se practică o fragmentare a fiecărui spațiu de lucru. În prezent, suprafața de producție este de 630 mp, iar în urma investiției aceasta se va mări cu încă 240 mp, la care se vor adăuga 350 mp de depozit și 150 mp spații de maturare.
“Sper ca în vara viitoare, în perioada iulie-august să putem face testele, iar după o lună-două să ajungem la producția definitivă. Speranța este ca în septembrie să intrăm pe raft cu produse noi, categorii noi – unt, de exemplu”, ne-a declarat Cocan.
Trebuie menționat și faptul că pentru următorii ani sunt avute în vedere și alte două investiții: construirea unei stații de biogaz, precum și un sistem de recuperare și de refolosire a sticlei.
Dacă acum oferta Lăptăriei cu Caimac include 14 produse, anul viitor numărul va fi dublu. Cel mai mult se vinde laptele si iaurtul natural, dar și laptele cu ciocolată. Vorbim, însă, și de premiere și nu doar la nivel local.
“Cred că noi avem singura smântână cu adevărat proaspătă – smântâna lichidă din toata Europa, produsă la o scară cât de cât industrială“, a mai afirmat Cocan.
Ritm de creștere susținut
Fabrica are în prezent o capacitate de procesare de circa 72 de tone de lapte pe zi, din care se exploatează undeva la o treime, totuși mai mult decât dublu față de perioada similară din 2019. Și dacă multă lume se plânge că pandemia a prăbușit vânzările, la producătorul ialomițean lucrurile stau chiar bine.
“Vânzările merg bine, pandemia ne-a mai redus un pic ritmul de creștere, planul nostru era pentru un avans de circa 270%, în acest an, și va fi în jur de 225-230%, probabil“, ne-a declarat Cocan.
Brandul Lăptăria cu Caimac aparține companiei Agroserv Măriuţa, fondată de Nicușor Șerban în 1994, care exploatează aproximativ 3.000 ha de teren agricol și deține o fermă cu 850 de vaci de lapte, cu o producție de 35 tone pe zi.
Fabrica este construită chiar lângă fermă, astfel încât laptele ajunge imediat pe linia de producție, neatins de om sau de aer, din rațiuni de igienă. Întregul proces (muls și îmbuteliat) durează doar 24 de ore. Pasteurizarea laptelui are loc la o temperatură scăzută și în interval de doar câteva secunde, pentru a se păstra gustul adevărat al laptelui de la vacă și toate substanțele nutritive naturale.
Investiția în fabrica de lapte a început în 2014, iar primele produse pe piață au fost livrate în 2019 în rețelele de supermarketuri. În prezent, unitatea procesează undeva la 65% din producția de lapte realizată în fermă, urmând ca într-o perioadă de circa un an să se ajungă la un procent de 100%.
Toate produsele sunt 100% integrale, românești și naturale. Oferta include printre altele laptele de la vacă, iaurtul natural, ciocolată-n lapte, cașul zvântat, sana, laptele bătut, smântâna dolofană și miez de brânză.
Vezi și…Rasa Angus în România – o afacere în continuă creștere
Comentariile sunt închise