Firme românești in topul marilor exportatori de lactate

Fairy Dairy (Arad), Almera International (Bacău) și Ferma cu Omenie (Alba) sunt cele trei afaceri din România care au reușit să intre în topul celor mai mari exportatori de lapte și produse lactate. Datele au fost publicate de Institutul Național de Statistică, societatea care a analizat rezultatele obținute de companiile din întreaga lume în primele 10 luni ale anului trecut.

„Noi nu vindem doar românilor, ci unei comunităţi est-europene formate din ruşi, ucraineni, bulgari, polonezi, care consumă brânzeturi similare. Am observat o scădere în vară foarte mare pentru că oamenii care sunt departe de ţară şi locuiesc în afara ţării nu au mai călătorit şi anul 2022 a fost anul în care est-europenii au venit acasă şi magazinele româneşti din afara ţării au avut scăderi în vară. Din octombrie lucrurile au revenit la normal“, spune Marius Bîcu, general manager al Fermei cu Omenie.

Topul celor mai mari exportatori este condus însă de companii mari precum Fabrica de Lapte Braşov (Olympus), Danone România şi Hochland România.

Fairy Dairy, inființată în 2016 a înregistrat o cifră de afaceri în 2021 în valoare de 14,4 milione lei, o creștere de 27% față de 2020.

Almera International, înființată în 1996 de Cristina si Grigorie Lungulescu, a desfăşurat inițial o activitate de import-export produse alimentare. Din anul 1999 societatea a început activitatea de procesare a laptelui într-o mică secţie de produse lactate construită în Galaţi. Produsele sub brand-ul “Big Panda” le gasim in Metro, Mega Image, Auchan.

De La Ferma este o afacere de familie sub atenta îndrumare a fondatorului Marius Bîcu, aflată la a doua generație. Exportă mai mult de jumătate din producție în 10 țări din Europa, iar pe plan local brânzeturile se vând în Kaufland, Carrefour, Auchan și Billa National.

Chiar dacă topul este condus de companii mult mai mari, precum Danone, Hochland sau Olympus, românii nu au fost mai prejos și au reușit să intre în top, alături de brandurile de renume. Creșterile din acest segment au început să apară încă din 2021, atunci când rezultatele erau mai mari cu 25% față de ultimii 5 ani. Produsele exportate erau estimate la valoarea de 152 milioane de euro.

 

Sursa: Ziarul Financiar

Editor: Carmen Munteanu


 

Comentariile sunt închise