30.200 tone de lapte brut importate în România în T1

Potrivit Institutului Național de Statistică (INS), în primele 3 luni din anul 2023, România a importat 30.200 tone de lapte brut, cu 13,4% mai puțin decât aceiași perioadă din 2022. Cantitatea de lapte de vacă prelucrată a crescut cu 13,4%, însumând 289.740 tone.

Cea mai mare producție înregistrată în T1/2023, este la smântâna e consum, cu 1%, respectiv 15.878 tone. Pe partea opusă, cea mai mare scădere este reprezentată de unt, cu 13,2% mai puțin.

Producția de lapte a fost de asemenea în scădere cu 7% față de T1/2022 (97.130 tone). Producția de lapte acidulat (iaurt de băut, lapte bătut și alte produse lactate similare)a scăzut cu 10% ajungând la 51.214 tone, față de 56.996 tone în 2022.

Brânzeturile au avut o ușoară creștere de 0,86% (22.738 tone) unde brânzeturile din lapte de vacă reprezintă cea mai mare cantitate, 21.874 tone, în ușoară scădere față de T1/2022 când era 21.953.

În martie, față de februarie 2023, cantitatea de lapte de vacă preluată de unitățile de procesare a crescut până la 104.891 tone, adică 17,5% mai mult.

Producția de unt a crescut în luna martie cu 20,4%, respectiv 879 tone, față de 730 tone în februarie. Și în cazul brânzeturilor, producția a crescut de la 6.933 tone în februarie la 8.283 tone în martie. Producția de lapte acidulat a avut o creștere foarte ușoară, de la 16.462 tone în februarie la 16.965 tone în martie.

Pentru producția laptelui de consum, s-a înregistrat o creștere până la 30.164 tone în martie 2023, față de 29.460 tone luna precedentă.

Cantitatea de lapte brut importată s-a majorat în luna martie 2023 cu 9,3% față de februarie, ajungând la 10.395 de tone.

 

Sursă: Forbes România

Editor: Alexandra Băncilă


FoodIntelForum a ajuns la cea de-a VI-a ediție, iar anul acesta se va desfășura în perioada 24-26 mai 2023, la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București. Principalele dezbateri se vor concentra pe digitalizarea și asigurarea securității cibernetice precum și pe accesarea fondurilor în agribusiness, producția alimentară, producția de băuturi, retail și HoReCa.

Susțin cea de a VI-a ediție FoodIntelForum:

Sponsorul Platinum – SmartHomeDevelopment,

Sponsorul Silver – Profi,

Partenerii: Biriș-Goran Legal + Tax, Auchan, GEI Consultanță specializată, Agricloud, Goodwill Consulting, Mirdatod Lactate de Ibănești, VBR Labs, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București, Academia de Studii Economice din București (ASE), Academia de Studii Agricole și Silvice „Gheorghe-Ionescu Șișești”, HORA.

Partenerii media: FoodBiz, Agrostandard, Economistul, Lumea Banilor, #România Funcționează și Money.ro.

Se fac pregătiri intense și pentru cea de a VI-a ediție a BucharestFoodSummit care va avea loc în luna octombrie acestui an. Summit-ul va fi însoțit de o expoziție extraordinară de produse ale centrelor de cercetare aflate sub cupola A.S.A.S., precum și o expoziție de produse tradiționale românești.

În același timp, TimișoaraFoodSummit și BanatBusinessSummit se pregătesc să pună Banatul și Timișoara pe harta centrelor de business importante ale României.


 

Comentariile sunt închise