Doar 5% din companiile mari din România raportează practicile de sustenabilitate

Doar o mică parte dintre companiile importante din România își îndeplinesc obligația de a raporta anual practicile lor de sustenabilitate și investițiile în comunități în mod transparent.

Potrivit statisticilor recente, doar 5% din companiile cu peste 500 de angajați au publicat astfel de rapoarte, deși acestea ar trebui să facă acest lucru anual.

Din cele 750 de companii mari care operează în România și care îndeplinesc criteriile de raportare, doar 43 au emis rapoarte de sustenabilitate pentru exercițiul financiar 2022. Aceste rapoarte sunt supuse evaluării riguroase a agenției The Azores Sustainability & CSR, care utilizează scorecard-ul Romania CST Index. Acesta include 11 categorii, 78 de indicatori de sustenabilitate și 201 datapoints pentru a oferi o evaluare holistică a performanței fiecărei companii.

Clasamentul final al companiilor, a fost anunțat în cadrul evenimentului Best Practices in Corporate Sustainability pe 19 decembrie, evidențiază companiile care adoptă cele mai bune practici în domeniul sustenabilității.

Distincțiile Gold a fost oferit companiilor Coca-Cola HBC România (care a acumulat 97 de puncte), Kaufland România (93 de puncte), Banca Transilvania (93 de puncte), Greenpoint Management (93 de puncte), Autonom Services (92 de puncte), Antibiotice (90 de puncte), Raiffeisen Bank (90 de puncte), Romgaz (88 de puncte), Romstal (87 de puncte) și Autoklass (86 de puncte).

În categoria Silver Recognition s-au încadrat Penny România (84 de puncte), One United Properties (82 de puncte), Teraplast (82 de puncte), LIDL România (79 de puncte), Groupama Asigurări (75 de puncte), Auchan România (73 de puncte), Adrem (73 de puncte), Transelectrica (67 de puncte) și Roca Industry (66 de puncte).

La Bronze Recognition au fost incluse Regina Maria (63 de puncte), Omniasig (54 de puncte) și Nuclearelectrica (51 de puncte).

Un aspect important în acest context este noua Directivă UE privind Raportarea Sustenabilității Corporative (CSRD), care va crește complexitatea rapoartelor de sustenabilitate începând cu 2025. Companiile sub incidența NFRD vor trebui să colecteze informații în conformitate cu noile standarde, iar rapoartele vor fi publicate cu un audit de specialitate.

Indexul CST Romania este vital pentru mediul de afaceri românesc, oferind o cale standardizată de evaluare a performanței de sustenabilitate în funcție de industrie. Acesta devine tot mai relevant, având în vedere interesul tot mai mare al investitorilor pentru factorii de mediu, sociali și de guvernanță (ESG) în procesele de luare a deciziilor. Indexul promovează transparența și comparabilitatea, încurajând companiile să adopte practici responsabile pentru un viitor durabil.

Sursă: Sustenabilitate.biz

Editor: Alexandra Băncilă


Comentariile sunt închise