Lipsa personalului şi instabilitatea economică îngrijorează managerii din HoReCa

Lipsa personalului va fi principala încercare a anului 2025 pentru 37,6% dintre antreprenorii şi managerii care activează în industria HoReCa din România, în timp ce mai mult de un sfert (27,6%) se tem de schimbările legislative şi reglementările guvernamentale, după cum reiese dintr-un sondaj realizat de Hospitality Culture Institute.

În același timp, 22,7% dintre respondenţi cred că instabilitatea economică din România va afecta afacerile din HoReCa, anul viitor.

De asemenea, în opinia a 41,5% din totalul celor intervievaţi, cea mai mare creştere va fi pe segmentul de QSR (Quick Service Restaurant) & Fast Casual, în timp ce 29,3% sunt de acord cu dezvoltarea şi mai accentuată a zonei de “take- away” şi de livrări. Pe un trend ascendent se va afla și segmentul de fine dining şi experienţe culinare.

Sustenabilitatea, tot mai importantă

Peste jumătate (51,4%) dintre manageri declară că de anul viitor sustenabilitatea va schimba faţa industriei de ospitalitate şi va aduce cu sine și alte măsuri care pot menţine competitivitatea la un nivel ridicat. În acest sens, 55,8% din totalul celor chestionaţi menţionează inovaţiile în servicii şi meniu, 21,5% investiţiile în marketing şi publicitate şi 18,8% reducerea costurilor operaţionale.

Cât privește profitabilitatea, veniturile pentru anul viitor vor rămâne relativ constante, în opinia a 33,1% dintre liderii industriei HoReCa, în timp ce 29,3% se aşteaptă la o creştere uşoară a câştigurilor. La polul opus, 23,8% dintre respondenţi anticipează o uşoară scădere a marjelor.

Sondajul a fost realizat în lunile octombrie şi noiembrie pe un eşantion de 200 dintre cei mai reputaţi manageri şi antreprenori din HoReCa. Afacerile lor reprezintă peste 25% din cifra de afaceri a sectorului.

Hospitality Culture Institute reuneşte lideri din ospitalitate, profesionişti din diverse industrii, arhitecţi, reprezentanţi media, antreprenori şi manageri.

Misiunea organizaţiei este de a identifica tendinţe cu impact economic, social, politic şi cultural şi de a împărţăşi know-how şi soluţii aplicate. Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt: Romanian Hospitality Awards, Food&Beverages Innovation Camp, F&B Business Accelerator, National Food Service Research, Urbea food Fest şi Intimate Roundtable Conversations.

Senior Editor – Viorela Pitulice


 

Comentariile sunt închise