Sphera Franchise Group, cele mai bune rezultate din istoria sa
Cele mai bune rezultate din istoria sa pentru Sphera Franchise Group (SFG), food service din România, în 2024. Grupul a raportat vânzări de 1,5 miliarde lei (+5,4%) şi un profit net de 97,2 milioane lei (+22%).
De asemenea, marja EBITDA s-a majorat cu 1,4 puncte procentuale faţă de 2023, până la 176,9 milioane lei, se arată într-un comunicat al companiei.
Astfel, KFC România, principalul motor de creştere, a raportat un profit net de 100,2 milioane lei (+15,5%) şi o marjă EBITDA de 13,3%. Creșterea veniturilor a avut loc pe fondul extinderii rețelei prin inaugurarea a cinci noi filiale.
În același timp, Taco Bell şi-a îmbunătăţit performanţa spectaculos, cu un profit net de aproape şase ori mai mare faţă de 2023 (+496,3%) şi o marjă EBITDA solidă de 10,5%.
Nu în ultimul rând, KFC Italia şi KFC Moldova au raportat vânzări în urcare şi profitabilitate consolidată, fiind înregistrat un avans de 4,3% faţă de anul anterior.
Pizza Hut a trecut pe profit operaţional (circa 1 milion de lei în 2024), fiind reduse pierderile nete cu 30%, ca urmare a eficientizării reţelei.
Trimestru patru din 2024 a fost al doilea din istoria grupului cu vânzări de peste 400 milioane lei, avans susținut de deschiderea noilor unități, dar și de un mediu de consum stabil.
În 2024, acţiunile SFG au crescut cu 56,8%, depăşind semnificativ indicele BET (+8,78%). Randamentul total, incluzând dividendele, a fost de 65%, față de 16,15% pentru BET-TR.
“Performanţa solidă din 2024 reflectă adaptabilitatea şi strategia solidă a Grupului. […] Am reuşit să gestionăm aceste presiuni şi am obţinut vânzări record, ne-am crescut profitabilitatea şi am înregistrat o îmbunătăţire impresionantă a marjelor operaţionale. [… Ştim că anul 2025 vine cu noi provocări, dar ne păstrăm angajamentul de a livra o performanţă financiară solidă pentru acţionari,” a declarat Valentin Budeş, CFO Sphera Franchise Group.
Senior Editor – Viorela Pitulice
Comentariile sunt închise