Un tractor românesc numit… Tagro!

Primul tractor românesc 100% a fost lansat, după falimentul de acum 10 ani al fabricii brașovene Tractorul Brașov, timp în care utilajele agricole de acest fel au venit din import.

Tractorul Tagro a fost realizat în Centrul de Cercetare şi Dezvoltare pentru Utilaje Agricole şi Forestiere – IFOR – care funcţionează la Reghin, centru înfiinţat de grupul de firme Maviprod, în incinta fabricii IRUM. A presupus o investiţie de 2,65 milioane de euro, potrivit Mediafax.

Construirea utilajului a adunat munca a 50 de ingineri de la fabrica IRUM Reghin, iar investițiile totale au fost de peste 6 milioane de euro.

Tractorul Tagro este destinat îndeosebi fermierilor mici și mijlocii, fiind dotat cu aer condiționat, comenzi radio și tot confortul de care poate dispune un astfel de utilaj.

Tractorul a fost testat cu succes în România și în Italia. În prezent, este în curs de omologare la RAR, iar din aprilie 2019 va începe producția în serie. Conducerea IRUM Reghin estimează că în primul an vor fi produse şi vândute 200 de tractoare, în 2020 va fi depăşit pragul de 300 de tractoare, iar în 2021 vor urma alte 500 de tractoare Tagro.

Tagro va fi produs, cel mai probabil, într-o fabrică din Belarus, cu care IRUM Reghin se află în parteneriat. În prezent, IRUM Reghin vinde 500 de tractoare pe an în România, ceea ce înseamnă 20% din totalul de tractoare cumpărate pe piața internă.


 

Comentariile sunt închise