HORA propune o reglementare a tipsului
HORA a înaintat Ministerului Finanțelor Publice o propunere de reglementare a tipsului, care, în opinia liderilor Organizației, va aduce beneficii atât pentru angajații din hoteluri și restaurante, pentru operatorii HoReCa, cât și pentru stat.
Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România dorește ca tipsul (bacșiș) oferit de clienți angajaților din hoteluri și restaurante să fie evidențiat pe bonul fiscal, separat de contravaloarea bunurilor livrate/serviciilor prestate, în așa fel încât el să fie extras din sfera de TVA, și să fie impozitat ca un venit din alte surse, respectiv cu 10%.
„Propunerea noastră este ca acest tips să fie evidențiat pe bonul fiscal ca fiind o linie separată, în așa fel încât el să fie extras din sfera de TVA, pentru că nu este un serviciu contractual între companie și clienți, este o sumă de bani oferită benevol de către clienți. Această sumă trebuie așadar evidențiată pe bonul fiscal, trebuie să iasă din sfera de TVA și propunerea noastră este să fie impozitată ca un venit din alte surse, respectiv cu 10%.
În acest fel ar fi o transparență mult mai mare în ceea ce privește aceste venituri și în mod evident ar fi un beneficiu pentru angajați, pentru că ei ar putea să-și înregistreze aceste venituri, dar și pentru stat, pentru că ar fi o sursă de impozitare și venituri suplimentare pentru acesta, precum și pentru operatori, care ar putea să administreze într-un mod transparent și eficient această problematică a tipsului existentă astăzi, dar neadresabilă din punct de vedere administrativ”, a declarat în cadrul unei conferințe de presă Dragoș Petrescu, președintele asociației HORA, citat de horeca.ro.
Întrebat de jurnaliștii de la horeca.ro cum văd ospătarii propunerea de reglementare a tipsului, Dragoș Petrescu a declarat că în marile orașe, unde plata cu cardul a crescut semnificativ, ospătarii își doresc reglementarea tipsului.
„Avem 2 categorii de angajați. Sunt angajații din orașele mari, unde rata de plată cu cardul a crescut la aproximativ 48% din venituri. Astăzi, într-un oraș ca București, Cluj sau Iași, când te duci în structura de încasări dintr-o cafenea, restaurant, bar sau hotel, clientul achită cu cardul. Când este pus în situația de a da tips, clientul de multe ori nu are disponibil cash, iar dacă dorește să plătească cu cardul nu există procedură. Și atunci interesul ospătarului este să poată să încaseze cu cardul tipsul lui.
Ospătarii din marile orașe își doresc această procedură pentru că este o sursă de venit pentru ei, un accelerator de venit.
În orașele mai mici, la sate, la birt, în vârf de munte, unde nu se poate plăti cu cardul, acolo lucrurile sunt mai dificile și nu există un interes ca tipsul să fie reglementat sau există un interes neutru”, a precizat Dragoș Petrescu.
Comentariile sunt închise