Etichetele inteligente revoluționează sectorul alimentar

Etichetele inteligente și active care au la bază tehnologia de ultimă generație, pentru a le oferi cumpărătorilor informații despre produse, pot crea o linie directă de comunicare între consumatori și producători și pot contribui la promovarea unei noi etape de încredere între aceștia.

Proiectul Smart Tags, finanțat de inițiativa de inovare EIT Food și coordonat de Centrul de cercetare tehnică VTT din Finlanda, analizează ambalaje inovatoare care ar putea fi adoptate de-a lungul diferitelor lanțuri alimentare și de aprovizionare.

Proiectul finanțat de EIT Food lucrează cu producătorii, consumatorii și comercianții cu amănuntul pentru a dezvolta o etichetare inteligentă similară codurilor QR. Proiectul include parteneri din domeniul cercetării, ai industriei alimentară și dezvoltatori de tehnologie din toată Europa. Partenerii sunt Universitatea din Reading (Marea Britanie), Universitatea din Varșovia (Polonia), KU Leuven (Belgia), Matis (Islanda), AZTI (Spania), DouxMatok (Israel) și Maspex Group (Polonia).

Construirea încrederii între consumator și producător

Proiectul vizează etichetele active și inteligente – care oferă informații, printre altele, dacă produsul din ambalaj este alterat, prospețimea acestuia, temperatura din ambalaj, adecvarea pentru dieta personală, durabilitate, origine, alergeni potențiali, rețete și instrucțiuni depozitare – ce permit cumpărătorilor să obțonă informații rapide și mai bune despre alimentele și băuturile pe care le consumă.

etichete inteligente

Dezvoltarea unor noi sisteme de etichetare ar putea permite producătorilor și comercianților cu amănuntul să reducă cantitatea de deșeuri alimentare și ar putea include, de asemenea, informații detaliate despre originea ingredientelor și termenul de valabilitate.

„Consumatorii vor să afle mai multe despre alimentele pe care le consumă nu numai înainte de a cumpăra produsele, ci și după ce le-au cumpărat”, a declarat dr. Giuseppe Nocella, profesor asociat la Școala de Agricultură, Politici și Dezvoltare de la Universitatea din Reading. „Ei doresc să fie asigurată o comunicare într-un mod prietenos, nu numai cu privire la calitatea, siguranța și durabilitatea produselor alimentare și băuturilor pe care le consumă, ci și cu privire la modalitățile de reciclare și de a dispune de aceste produse. Aceste noi sisteme de comunicare, oferind un mod mult mai ușor, rapid și direct pentru consumatori să verifice calitatea și siguranța produselor lor, poate fi văzută ca un factor cheie pentru a spori încrederea pe lanțul alimentar de la fermă la furculiță făcându-l mai transparent.“

Inovații interesante în etichetare inteligentă

Multe mărci explorează în prezent inovațiile în materie de etichetare pentru a oferi consumatorilor informații mai bune despre alimentele și băuturile pe care aceștia le consumă.

De exemplu, produsul Flora Plant de la Upfield introduce etichetarea cu privire la amprenta de carbon, pe ambalaj, la 100 de milioane de pachete de margarină, până la sfârșitul anului 2021 pentru a „ajuta consumatorii să ia decizii în cunoștință de cauză cu privire la impactul asupra mediului al alimentelor pe care le aleg”.

Continuarea articolului pe Roaliment.ro

Editat de Ana Daniela Eftimie


Vezi și…Cereale și oleaginoase – prețuri pe creștere în 2021

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim