Producător local de mezeluri: E important să ai un canal sigur de vânzare

Accesul producătorilor români de mezeluri în rețelele de supermarketuri este destul de greoi la acest moment, mai ales în cazul producătorilor locali de dimensiuni medii nou intrați pe piață.

Pentru a-și asigura vânzarea, unii își deschid chiar rețele proprii de magazine, dar chiar și așa nu exclud o posibilă intrare în marile lanțuri de retail care pot să le asigure volume mult mai mari și vizibilitate. Elvis Cazacu, un producător de mezeluri din Caracal, care deține o fabrică cu o capacitate de producție de circa 10 tone pe zi, recunoaște că ia în calcul și această variantă.

“Când produci trebuie să ai la îndemână un canal de vânzare, iar cel mai la îndemână a fost canalul propriu de vânzare, urmând ca după aceea sa intrăm în discuții și cu marii retaileri – se pătrunde destul de greu în aceste rețele. Decizia a fost clară, aceea de a încerca să facem magazinele proprii de mezeluri, de a le extinde. Avem chiar și o rețea de distribuție proprie în câteva județe, urmând să intrăm în zona de retail”, a declarat pentru FoodBiz Elvis Cazacu.

Rețeaua Teldo Market (înființată de Elvis Cazacu) are la acest moment zece magazine în Caracal, Slatina și Drăgănești , reprezentând principalul canal de vânzare pentru mezelurile produse în fabrica proprie de la Caracal.

Fabrica de mezeluri Teldo a fost inaugurată în martie 2020, investiția fiind realizată cu ajutorul fondurilor europene. Producția zilnică este de circa 6 tone, în condițiile în care capacitatea maximă este de 10 tone/zi, un nivel care poate să asigure rentabilitatea unei afaceri, după cum spune Elvis Cazacu. Construcția este modulară și ea poate fi extinsă pe parcurs în funcție de evoluția pieței. Materia primă este asigurată de la producătorii interni.

Marea problemă a producătorilor români

Lanțurile de magazine ar trebui să aibă ușile mai deschise către producătorii locali, doar așa pot fi susținuți micii producători, pentru că nu toată lumea are canale proprii de vânzare, mai afirmă Elvis Cazacu. Pare un lucru greu de realizat la prima vedere, dar nu imposibil, cu condiția să se și vrea.

“Eu am magazine proprii și o rețea de distribuție, dar automat te ajută foarte mult și lanțurile de magazine. Consider că principala problemă la acest moment ar fi susținerea producătorilor locali ca să poată să intre mai ușor în lanțurile de magazine, eventual printr-o lege prin care să existe obligativitatea să se cumpere un anumit procent din anumite zone de la producători locali, zonali. Ar fi diverse metode prin care se poate realiza acest lucru”, susține procesatorul oltean.


Vezi și…Prețul grâului în România a crescut cu 40% față de iunie 2020

ÎNSCRIE-TE ACUM!

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim