Cum rezistă pe piață cele 40.000 de magazine tradiționale?

Înainte ca rețelele străine de retail să intre pe piața românească, pe plan național existau circa 160.000 de magazine tradiționale, de patru ori mai multe decât azi.

Conform companiei Market Vector, în România se mai găsesc 40.000 de magazine alimentare independente din care 55% se găsesc în mediul rural. Cota de piață a acestui segment este de circa 35%.

Ponderea acestui segment se reduce de la an la an și, cu siguranță, în următorii cinci ani va mai reprezenta circa 25% din vânzările de bunuri de larg consum. Importanța comerțului tradițional este mai mare în categoriile de produse alimentare și mai mică în cazul categoriilor nealimentare. De aceea, specializarea va trebui să fie cuvântul de ordine pentru aceste magazine independente“, adaugă Simona Stoica.

Odată cu începerea pandemiei COVID-19, chioșcurile și magazinele tradiționale au fost afectate și au fost închise în timp ce marii retaileri au continuat să crească.

HoReCa a fost un canal greu încercat în ultimii doi ani și nu doar prin prisma lockdown-ului din martie-mai 2020, cât și prin prisma tuturor celorlalte restricții și măsuri de relaxare care au alternat și destabilizat și mai mult acest sector, unii proprietari preferând să țină businessurile închise“, confirmă Simona Stoica, client service director în cadrul companiei de cercetare de piață Market Vector.

Odată cu ridicarea restricțiilor, se speră revenirea la normalitatea de dinaintea pandemiei. HoReCa va reuși să se ridice și să își crească vânzările.

Odată cu ridicarea restricțiilor în această primăvară, ne așteptăm ca spațiul HoReCa să revină la o turație cât mai mare, însă normalul acestei industrii nu cred că va putea fi redobândit mai devreme de 2023“, spune Adrian Ariciu, CEO al METRO România.

Numărul magazinelor tradiționale a fost redus în fiecare an, în special după expansiunea magazinelor deținute de marii retaileri. Se preconizează că în curând marile lanțuri vor continua extinderea și în sate și comune.

Sursă: Ziarul Financiar

Editor: Alexandra Băncilă


 

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim