Adrian Ariciu, Metro: Există o frenezie de consum, în Horeca, anul acesta

După doi ani dificili, chiar “ciudați”, cum îi numesc jucătorii din industria ospitalității, iar problemele par să continue, din păcate, piața de profil înregistrează totuși un trend crescător, care ar urma să se mențină până în 2030, când se estimează că piața de profil va atinge un nivel de circa 5 miliarde euro, după cum apreciază Adrian Ariciu, CEO Metro România, cel mai important furnizor pentru HoReCa din România.

“Practic, nu există o dimeniune de consum autohton măsurată statistic corect. Mergând pe anecdotic, credem că sunt undeva la 44.000 de locații HoReCa în România, din care noi deservim 38.000 și, într-adevăr, “mai mult mass market si mai puțin locații premium” (n.red. – șeful Metro răspunde astfel șefului HORA care susține că aprovizioneze cu mărfuri de calitate constituie o problemă pentru locațiile premium). Piața de HoReCa la food cost credem că este undeva la 2,5 mld. euro, – spre comparație, Spania este la 25 miliarde euro – și totuși cu toate greutățile care apar, în prezent, credem că va avea un ritm de creștere cam de 10% în următorii ani, iar, până în 2030, are șanse să se apropie de vreo cinci miliarde euro la food cost”,

a declarat Adrian Ariciu în cadrul conferinței „Finanțări în agri-business, desfășurată la USAMV București la conferința „Finanțări în agri-business, retail și HoReCa în condiții de crize multiple. Echilibrare consum și asigurarea securității alimentare“, desfășurată în cadrul FoodIntelForum 2022.

El spune că sectorul trebuie să fie sprijinit, în primul rând, prin investiții directe. Au fost bune, însă, și ajutoarele de stat, cu un maximum de  800.000 de euro pe întreprindere, dar, după cum s-a dovedit, acestea n-au ajuns neapărat doar la clienții HoReCa, ci și la agențiile de turism care îi trimit pe români în Grecia sau Turcia.

Adrian Ariciu a mai vorbit și de eficientizare în bucătărie, în contextul scumpirilor actuale, de problemele legate de asigarea forței de muncă, dar și de risipa alimentară. Chiar și așa, se anunță un 2022 cu multe evenimente, după doi ani de restricții.

“Anul acesta, există o oscilație și o frenezie de consum, iar, practic, vorbim de o predictibilitate foarte redusă vizavi de cantitățile solicitate, generate de evenimentele din HoReCa”, a mai spus șeful Metro.

Lider de piață

METRO este liderul comerțului cu ridicata la scară mondială, cu sortimente alimentare si nealimentare, specializat în deservirea nevoilor industriei HoReCa, precum și ale comercianților independenți.

Compania operează în peste 30 de ţări şi are peste 95.000 de angajați în întreaga lume. În anul financiar 2020/21, METRO a generat vânzări de 24, 8 miliarde euro.

Metro România operează din 1996, când a deschis primul centru de distribuţie în Bucureşti. În prezent, retailer-ul deține 30 de magazine la nivel național.

În 2012, retailer-ul a înființat lanțul de magazine de proximitate LaDoiPași, lider pe piața magazinelor de proximitate în regim de franciză, care a ajuns, în 2021, la un număr total de 1.698 de magazine la nivel național. De altfel, numai în 2021 au fost deschide 407 magazine în toată țara. Pentru următorii ani, obiectivul este atingerea unui prag de 2000 de magazine până în 2023.


 

ÎNSCRIE-TE ACUM!

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim