Transportul cerealelor în portul Constanța, în pericol

Dincolo de faptul că prețurile la transportul cerealelor au explodat pur și simplu, există o altă mare problemă: șoferii de camioane își dau demisia pe capete, pentru că s-au săturat să stea la coadă zile întregi ca să reușească să descarce marfa în portul Constanța, iar, mai mult, deseori apar chiar conflicte cu șoferii străini.

Adevărul este că spiritele sunt destul de încinse, putem vorbi chiar de un job extrem, pentru că nu o dată au fost înregistrate bătăi între șoferii români și cei străini.

‘’Fermierii care s-au dotat au și mijloace de transport – camioane, care sunt conduse de șoferi. Ei bine, aflăm în ultimul timp de demisii în masă ale șoferilor care cară cerealele. De ce? Pentru că a devenit cumva un serviciu extrem, un job extrem, se duc în port și stau la cozi de 70 de ore și poate peste 70 de ore și la vară vor fi și mai mari, garantăm acest lucru. Timp de 70 de ore împing camionul la coadă metru cu metru. …Sunt foarte stresați, au început să se bată, nu se înțeleg cu șoferii străini care nu vorbesc limba română sau engleză și atunci acolo este un loc de tensiune maximă’’, spune Theodor Ichim, vicepreședintele Forumului APPR.

Acesta spune că de vină pentru această situație este și faptul că aceste camioane descarcă întotdeauna ultimele, deși principalul mijloc de transport și mod de transport al cerealelor din România a rămas încă cel auto. ’’Barjele au prioritate, trenurile, iar camionul auto rămâne ultimul care completează practic timpii de descărcare atunci când se înlocuiesc barjele și trenurile’’, arată Ichim.

Fermierii solicită autorităților ca fluxurile de marfă să fie separate, într-o parte să fie cea românească, iar de cealaltă cea din Ucraina. Noul ministru al Agriculturii Florin Barbu spune că analizează această măsură, la care foarte probabil se va recurge, potrivit Puterea.ro.


 

Comentariile sunt închise