Noul val BrandRO: topul brandurilor românești tinere
În cadrul evenimentului BrandRO 2023, Biz a dat startul unei noi ere pentru brandurile românești, lansând prima cercetare a Noului val BrandRO. Acesta este un clasament inovator care evidențiază brandurile tinere românești, apărute în ultimii zece ani, dar care au reușit deja să-și câștige locul în inimile și casele consumatorilor.
Conform declarației lui Gabriel Bârligă, redactor șef Biz, Noul Val BrandRO scoate în evidență afaceri autohtone care s-au dezvoltat rapid în ultimul deceniu, subliniind dinamismul pieței românești. Acest top include branduri care nu trebuie subestimate, indiferent de resursele lor sau de piața de nișă în care activează. Într-o lume în continuă schimbare, aceste branduri reușesc să-și clădească o imagine națională puternică.
Top10 al Brandurilor Românești Tinere este condus de Tazz, urmat de Lăptăria cu Caimac, 5 to go, Freshful, LaDoiPași, Untold, Spartan, Neversea, Artesana și Mototol. Clasamentul realizat de Unlock Market Research include 30 de branduri noi, cuprinzând categorii precum produse alimentare, servicii, festivaluri, apă și băuturi răcoritoare, bere, retail și fashion.
Potrivit analizei efectuate de Unlock, brandurile noi românești sunt percepute ca fiind agile, flexibile, curajoase și pline de idei inovatoare, în concordanță cu lumea contemporană și energice. Consumatorii cred că aceste branduri noi au o abordare “efervescentă” și sunt dispuse să-și asume riscuri, în comparație cu brandurile mai vechi, văzute ca fiind mai puțin agile, mai rezervate, constante, disciplinate și mai puțin adaptate la schimbare.
Topul a fost construit pe baza metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling) și a implicat 300 de interviuri online cu persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 55 de ani din București, asigurând astfel un eșantion reprezentativ pentru piața românească. Acest top subliniază importanța inovației și a abordărilor noi în cadrul pieței românești, arătând că brandurile tinere au un potențial uriaș de a schimba peisajul de afaceri și de a crea valoare pentru consumatori.
Sursă: Revista Biz
Editor: Alexandra Băncilă
Comentariile sunt închise