Peste 50% dintre europeni reduc consumul de carne

Conform unui sondaj de consum realizat de Smart Protein, peste 50% dintre consumatorii de carne din Europa au redus cantitatea anuală de carne, marcând o creștere cu 5% față de nivelul înregistrat în 2021.

Sondajul Smart Protein, dezvoltat de ONG-ul ProVeg, Universitatea din Copenhaga și Universitatea Ghent, s-a concentrat pe atitudinile față de consumul de alimente pe bază de plante și a strâns răspunsuri de la 7.500 de consumatori din Austria, Danemarca, Franța, Germania, Italia, Olanda, Polonia, Spania, Regatul Unit și România.

Când au fost întrebați ce i-a influențat să reducă consumul de carne, 47% dintre consumatori au menționat factorii de “sănătate”. Acest lucru a fost urmat de îngrijorările privind mediu la 29%, și bunăstarea animalelor la 26%.

Motivele de sănătate au fost în special prevalente pentru consumatorii din România și Italia, în timp ce mediul a fost un factor major pentru cei din Danemarca și Olanda. Bunăstarea animalelor a fost cel mai semnificativă pentru oamenii din Germania și Olanda.

Cele mai mari reduceri în consumul de carne s-au înregistrat în Germania, Italia și Franța, unde aproape 60% au spus că au redus cantitatea de carne consumată. Consumul de carne în Germania a atins cel mai scăzut nivel în 2022 în ultimele trei decenii.

Numărul flexitarienilor a scăzut cu 3% față de raportul din anul trecut, cu puțin peste un sfert din europeni adoptând această opțiune alimentară în 2022. Germania a fost țara cu cei mai mulți flexitarieni, ajungând la 40%.

Încrederea în opțiunile pe bază de plante este în creștere, iar alimentele pe bază de legume au fost cele mai populare, consumate săptămânal de 57% dintre respondenți. A urmat “alternativele pe bază de plante”, consumate regulat de 28% dintre aceștia.

Cu toate acestea, mai mult de 60% dintre respondenți au declarat că doresc “mai multă transparență în certificarea produselor”.

Cu peste 40% dintre consumatori afirmând că “plănuiesc să crească” cantitatea de produse pe bază de plante pe care le cumpără și le consumă, se observă o tendință clară către opțiuni alimentare mai sănătoase și mai prietenoase cu mediul.

Sursă: Just Food

Editor: Alexandra Băncilă


Comentariile sunt închise