Cum IA schimbă percepția consumatorilor în privința aromelor

Ascensiunea Inteligenței Artificiale (IA) redefinește sectorul alimentar și de băuturi, transformând conceptele de gust abstracte în realități tangibile, însă “încrederea consumatorilor în astfel de tehnologii trebuie să continue să crească”, a declarat GlobalData.

Katrina Diamonon, analist principal de consum la GlobalData, a comentat după lansarea în Japonia mai devreme în acest an a unei abordări inovatoare în crearea alimentelor de către NEC Corporation, Kimuraya Sohonten Co. și Abema TV, care au folosit tehnologia IA pentru a crea noi arome de pâine.

Aceste arome noi includ oferte precum ‘Destin’, ‘Prima întâlnire’ și ‘Dragoste reciprocă’, care “infuzează emoții în experiențele culinare” și creează un pod între experiențele senzoriale și emoționale.

Conceptul de gust

“Mai multe mărci își permit mai multe libertăți cu conceptul de gust, folosind elemente intangibile precum idei, experiențe și stări de spirit pentru a descrie gustul,” a spus Diamonon.

“Acest exemplu recent din Japonia duce experiența de consum dincolo de senzorial și în sfera emoțională. Am văzut deja acest tip de inovație de la companiile de băuturi mai progresiste, dar extinderea sa în domeniul brutăriei sugerează că o gamă mai largă de mărci de alimente și băuturi va explora arome mai whimsical și abstracte.”

După cum explică, inovațiile precum acestea subliniază și impactul mai larg al IA asupra inovației în bunurile de consum.

“Nu numai că face producția alimentelor mai inteligentă și mai durabilă; schimbă și modul în care produsele alimentare sunt concepute și proiectate, aliniindu-le și mai mult cu preferințele consumatorilor,” a declarat ea.

Asistent virtual

Studiul recent al GlobalData pentru trimestrul al patrulea, care a fost publicat în decembrie anul trecut, a descoperit că o treime (33%) din consumatorii globali ar fi “foarte” sau “foarte probabil” să aibă încredere în recomandările unui asistent virtual pentru a cumpăra alimente și băuturi.

“Ideea de a traduce emoțiile umane în arome tangibile poate părea ireală, dar cu siguranță nu este dincolo de sfera posibilității pentru IA, care a atins doar suprafața în ceea ce privește capacitatea sa de a folosi analiza predictivă pentru a transforma ideile în realitate,” a adăugat Diamonon.

“Pe măsură ce mai multe mărci fac trecerea în metavers, gustul are potențialul de a deveni un termen mai abstract, pe măsură ce lumi fizice și digitale se îmbină. IA va fi extrem de valoroasă în ajutorul mărcilor în dezvoltarea aromelor și mirosurilor care dau viață unei emoții.”

Sursă: ESM Magazine

Editor: Alexandra Băncilă


Comentariile sunt închise