Ce planuri de investiții are Kaufland pentru acest an
Kaufland, unul din principalii jucători pe piața de retail din România, intenționează să inaugureze, în acest an, un număr de zece magazine, ceea ce se încadrează în ritmul deschiderilor înregistrate de companie în ultimii ani.
Strategia de extindere a companiei vizează, în principal, localități din mediul rural, cu o populație de circa 15.000 de locuitori, după cum a declarat pentru FoodBiz Valer Hancaș, Director Corporate Affairs şi Comunicare la Kaufland România.
După ce în 2023 retailerul a deschis 13 magazine, pentru 2024 ținta este inaugurarea a circa 10 unități, ceea ce presupune un efort investițional estimate undeva la 160 milioane de euro.
În prezent, rețeaua Kaufland numără 181 de magazine la nivelul întregii țări, retailerul german fiind unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, cu 17.200 de angajați, dintre care circa 14.350 de salariați cu normă întreagă.
Valer Hancaș spune că noile unități vor urma formatul standard al Kaufland. Spre deosebire de alți jucători din piață, care au anunțat că deschid magazine autonome, la Kaufland nu se are în vedere o astfel de strategie, la acest moment.
Peste 2500 de furnizori locali
n 2023, compania a colaborat cu peste 2.500 de furnizori, iar aproximativ 79% dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, acestea depășind valoarea de 2,83 miliarde de euro, potrivit datelor furnizate de grupul german.
În același timp, 65 de cenți din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România. Retailerul a înregistrat o cifră de afaceri de 18,3 miliarde lei, în creștere cu 14%, raportat la anul anterior.
Kaufland, o subsidiară a grupului Schwarz, care deține și Lidl, se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea care a ajuns în prezent la 181 de magazine în România.
Senior Editor – Viorela Pitulice

Comentariile sunt închise