Vânzările Nestle România, peste media grupului, în 2024

Filiala locală a gigantului alimentar elvețian Nestle a înregistrat, în primul semestru, un avans al vânzărilor de 7,2%, peste nivelul raportat la nivel de grup. Compania se îndreaptă astfel spre atingerea unui nou an pe creștere, al 11-lea din istoria societății.

“Suntem bucuroşi să anunţăm rezultatele financiare pentru prima jumătate a anului ale Nestle România, reuşind să obţinem o creştere solidă de 7,2%. Acest rezultat reflectă concentrarea echipei noastre de a furniza produse de înaltă calitate şi de a satisface nevoile în continuă evoluţie ale consumatorilor noştri. Privind înainte, suntem încrezători în capacitatea noastră de a continua pe aceeaşi traiectorie, pentru a obţine al unsprezecelea an consecutiv de creştere pentru Nestle România. Doresc să mulţumesc încă o dată întregii echipe pentru eforturile depuse în fiecare zi, pentru angajamentul neobosit şi pentru impactul pozitiv adus în societate”, a declarat Silvia Sticlea Country Manager, Nestle România.

Compania se laudă nu doar cu rezultatele bune financiare, ci și cu acțiunile pe care le desfășoară la nivel de comunitate. Astfel, în 2024, a continuat implicarea în comunitate prin campanii de conştientizare asupra risipei alimentare alături de Banca pentru alimente, dar şi proiectele educaţionale în şcoli, alături de Fundaţia PRAIS. Elevii din 539 de şcoli cu ciclu primar din 32 de judeţe au participat la proiectele naţionale educaţionale care promovează stilul de viaţă sănătos – “Şi eu trăiesc sănătos – SETS!” şi grija faţă de natură – “Planeta albastră contează pe tine – PACT!”.

Nestle în colaborare cu Green Resources Management, Federaţia Naţională a Părinţilor EDUPART (FNAP) şi Primăria Sectorului 6 a organizat primul proiect de informare şi educare cu privire la simbolurile de reciclare de pe ambalajele şi primele discuţii despre ambalajele flexibile din plastic în şcoli, atingând un număr de peste 350 de elevi de gimnaziu şi liceu. De asemenea, în primele şase luni ale anului, a donat 19 tone de alimente în valoare de peste 95.000 CHF.

Rezultate la nivel de grup

Grupul Nestle a raportat pe primele şase luni ale anului 2024 o creştere organică a vânzărilor de 2,1%. Creşterea internă reală (RIG) este de 0,1% pentru prima jumătate a anului şi 2,2% pentru al doilea trimestru, cu un pricing de 2%.

În același timp, se înregistrează îmbunătăţiri în toate Zonele şi categoriile. Vânzările totale se ridică a 45,0 miliarde CHF (-2,7%), cu un impact al schimbului valutar de -4,4%.

Pentru întreg anul 2024, compania mizează pe o creştere organică a vânzărilor de cel puţin 3%.

“Am revenit la o creştere internă reală pozitivă. Creşterea volumelor şi abordarea portofoliului prezintă îmbunătăţiri la nivel de Grup. Nestle Health Science se redresează conform planului şi este pregătită pentru un semestru al doilea puternic. Pentru restul anului, vom continua să accelerăm creşterea RIG prin lansarea de inovaţii care răspund tendinţelor şi nevoilor consumatorilor şi prin dezvoltarea continuă a brandurilor iconice. În acelaşi timp, am văzut că pricing-ul a scăzut mai repede decât previzionam. Prin urmare, considerăm că este prudent să ne ajustăm previziunile pentru acest an, creşterea organică a vânzărilor fiind acum aşteptată să fie de cel puţin 3%”, a declarat Mark Schneider, Nestle CEO.

Europa, pe scădere

Vânzările raportate în Zona Europa au scăzut cu -1,9%, la 9,3 miliarde CHF. Trebuie menționat faptul că această Zonă a înregistrat creşteri de cotă de piaţă la categoria hrană pentru animale de companie şi la categoria produselor alimentare.

Categoria Dulciuri a înregistrat o creştere ridicată de o singură cifră, alimentată de un impuls puternic pentru KitKat şi mărcile locale cheie. Cafeaua a înregistrat o creştere de o singură cifră, condusă de cafeaua solubilă NESCAFÉ® şi produsele Starbucks. De asemenea, Nestle Professional a cunoscut o creştere de o singură cifră, condusă de soluţiile pentru băuturi. Pe un trend pozitiv s-au aflat și produsele alimentare, evoluția fiind susţinută de lansările de noi produse Maggi, inclusiv noua sa gamă Asia.

Senior Editor – Viorela Pitulice


 

Comentariile sunt închise