Afacerile Bergenbier au depășit pragul de 900 milioane lei, în 2023

Producătorul de bere Bergenbier, parte a grupului Molson Coors Beverage Company, a înregistrat, în 2023, o cifră de afaceri de 907 milioane de lei, în creştere cu aproape 14% faţă de anul anterior.

2023 a fost cel de-al treilea an de creștere consecutivă, urmare a strategiei implementate, începând cu 2020.

“Pentru noi, anul 2023 reprezintă încă o validare că strategia companiei, revizuită şi amplificată începând cu anul 2020, funcţionează într-un mod sustenabil. Am experimentat trei ani consecutivi de creştere solidă a cifrei de afaceri, în medie cu peste 10% an de an. Suntem încrezători că am făcut un pas semnificativ în consolidarea poziţiei în piaţa berii din România”, a declarat Mihai Voicu, Director General Bergenbier S.A.

Acesta precizează că în ciuda factorilor externi, compania a continuat investițiile în multiple linii din business, ceea ce a ajutat-o să întărească relaţiile comerciale cu partenerii şi să răspundă nevoilor consumatorilor.

„Printre realizările anului 2023 găsim parteneriatul solid dintre Bergenbier şi Echipa Naţională de Fotbal a României, diversificarea portofoliului de branduri, dar şi progresul în reducerea emisiilor de carbon din procesele tehnologice ale Fabricii din Ploieşti. Nu am putea realiza toate aceste lucruri fără oameni, colegii şi partenerii noştri, şi fără prietenia dintre noi, aşa cum o spune şi sloganul brandului nostru central Bergenbier: Prietenii ştiu de ce”, a mai precizat Voicu.

Reducerea amprentei de carbon

În 2023, producătorul de bere si-a orientat efortul pentru a menţine echilibrul dintre mediul macroeconomic dificil, nevoile consumatorilor şi cele ale clienţilor, fără a face compromis de la calitate.

De asemenea, sustenabilitatea a constituit un punct important în activitatea companiei, Begenbier derulând o serie de strategii concrete pentru reducerea amprentei de carbon a berilor produse în fabrica din Ploieşti.

“Aşa cum era de aşteptat şi în 2023 am navigat în ape tulburi, cu multiple provocări externe, cum ar fi o inflaţie ce s-a menţinut ridicată, cu impact direct asupra puterii de cumpărare a consumatorilor, precum şi noi creşteri ale accizei. Acest mediu ne-a împins să ne reinventăm în permanenţă, să gestionăm eficient costurile de producţie şi administrative, să găsim soluţii rapide şi astfel ne-am îndeplinit obiectivele financiare, începând cu depăşirea pragului de 900 milioane de lei pentru cifra de afaceri”, a afirmat Alexandru Nomicos, Director Financiar al companiei.

În 2023, Bergenbier a plătit statului român taxe şi impozite în valoare de 247 de milioane de lei, în creştere cu aproximativ 12% faţă de anul anterior.

Piața berii, în scădere

Spre deosebire de Bergenbier care a încheiat anul 2023 pe creștere, piaţa berii a cunoscut un trend descendent, raportând  o scădere de 5%, față de anul anterior, ajungând la un volum de 15 milioane de hectolitri, potrivit datelor publicate de Asociaţia Berarii României.

“Pentru Bergenbier S.A., planurile din 2024 sunt ambiţioase, în linie cu obiectivul nostru de a ne creşte amprenta în segmentele cheie: core şi premium. Am avut deja una dintre cele mai mari lansări prin brandul Caraiman, un brand ce aduce consumatorilor ceva inedit prin gustul echilibrat. Mai mult decât atât, le oferim colegilor noştri condiţii optime, suport constant în dezvoltarea personală şi profesională, dar şi o bucurie reală de a fi parte din familia Bergenbier S.A. şi din tot ceea ce compania produce pentru partenerii şi consumatorii săi”, a mai spus Mihai Voicu.

Senior Editor – Viorela Pitulice


 

Comentariile sunt închise