În interviul acordat FoodBiz.ro, Ștefan Leontin Joos, CEO-ul TUI Travel Center, vorbește despre evoluția francizei în România și despre topul preferințelor românilor în ceea ce privește destinațiile turistice de peste hotare.
TUI Travel Center o franciză a grupului german TUI, este un business românesc, cu acționariat românesc care a luat naștere în 2019 cu puțin înainte de izbucnirea pandemiei care a afectat acest sector considerabil.
Deși a fost o perioadă dificilă, în 2021 cifra de afaceri ajunsese la 1.5 milioane de euro, însă „anul acesta închidem cu 30 milioane de euro, cu o creștere de aproape 70% față de anul trecut, iar anul trecut am închis cu o creștere de 100% față de 2022. Anii ce urmează prognozăm o creștere accelerată” declară CEO-ul companiei.
Turistul român și destinațiile preferate
Ștefan Leontin Joos spune că „românii se deosebesc în multe feluri de foarte mulți dintre europeni…Turistul român este unul pretențios, care solicită foarte mult, dar corect pentru banii care îi plătește, îi place să fie tratat cu respect și cu maximă atenție pentru serviciile pe care le achiziționează, îi plac hotelurile all-inclusive, în special în cazul familiilor cu copii, mâncarea bună, să fie aproape de plajă și dacă acest lucru este completat de un serviciu impecabil atunci vacanța este reușită. Pentru cupluri profilul este diferit … se pune accent pe experiență, pe mobilitate și pe a descoperi și experimenta destinația.”
Românii par să fie constanți în alegerile destinațiilor turistice, Turcia este destinație regină, în special Antalia, unde, pentru un cuplu prețurile pornesc de la 1600-1800 de euro și pot ajunge la mii sau zeci de mii de euro. În top Turcia este urmată de Grecia, Spania, Egipt și Tunisia.
În ceea ce privește topul destinațiile scumpe preferate de români, clasamentul arată astfel: Maldive, Seychelles, Mauritius și Zanzibar. Cel mai scump sejur vândut anul acesta de TUI Travel Center a depășit 25.000 de euro, doar pentru cazare, fără transport.
În anul 2023 peste 20.000 de turiști au ales să călătorească cu TUI Travel Center, iar în 2024, deja s-a înregistrat deja o creștere de 50% a numărului de turiști.
Cum a schimbat pandemia comportamentul clienților
Ștefan Leontin Joos ne explică că pandemia a schimbat comportamentul clientului, dacă înainte de pandemie early-booking era predominant și foarte puțini rezervau last-minute, balanța s-a schimbat, oamenii apelează mai mult la last-minute.
„Încurajez turiștii să își rezerve vacanțele din timp datorită unui număr de avantaje pe care le au. În primul rând își aleg vacanța din ceea ce își doresc, apoi plătesc vacanța cu discount și disponibilitatea este mult mai largă. În regim last-minute cumperi ce nu au luat alții” subliniază CEO-ul companiei.
Deși TUI Travel Center este o companie de outgoing, adică nu aduce turiști străini în România, CEO-ul TUI Travel mărturisește că a discutat cu colegii de la alte companii de turism care fac incoming, iar numărul străinilor care aleg să viziteze România este în creștere.
Turismul culinar ar putea fi un segment forte pentru România, „avem multe de oferit, atât experiențe culinare cât și pe zona de turism viticol”, consideră CEO-ul TUI Travel. Acesta adaugă că acest tip de turism ar trebui să reprezinte o prioritate pentru Ministerul Turismului: „Eu cred că România poate concura pe mai multe segmente, dar turismul culinar este definit categoric ca unul dintre cele care poate fi un diferențiator!”
Editor: Irina Bogdan
Comentariile sunt închise