Rețeaua de retail media, noua provocare Profi

Profi, retailer-ul cu cea mai mare extindere națională, deschide larg porțile unei noi linii de business axate pe propria rețea de retail media omnichannel. Încheind cu succes o etapă pilot de șase luni, Profi oferă acum brandurilor și agențiilor de media acces la audiența sa de peste 4 milioane de consumatori, atât prin cele aproximativ 1.750 de magazine fizice, cât și prin canalele sale digitale.

Campaniile de retail media derulate în această perioadă au generat rezultate cu o rentabilitate semnificativ mai mare față de canalele media tradiționale, cum ar fi TV, Radio, Search și Social Media, se arată într-un omunicat al retailerului.

Rețeaua Profi devine astfel o platformă integrată de publicitate, bazată pe comportamentul real al consumatorilor, susținută de tehnologia avansată dezvoltată de partenerul său Footprints AI, companie românească de tehnologie ce produce și comercializează una dintre cele mai avansate platforme de retail media și retail data insights din lume și operează cea mai extinsă rețea de retail media din România, cu acces la date reale și anonimizate de la peste 8,5 milioane de consumatori români.

Folosind inteligența artificială, Footprints AI ajută brandurile să obțină insight-uri valoroase despre comportamentul consumatorilor și să targeteze audiențele mai precis, contribuind astfel la succesul campaniilor publicitare.

„Prin lansarea acestei rețele de retail media, deschidem o oportunitate unică pentru branduri și agenții să își maximizeze impactul campaniilor publicitare, folosind date reale și targetare precisă. Ne dorim ca partenerii noștri să valorifice aceste capabilități inovatoare, care le permit să fie mai aproape de consumatorii lor și să obțină rezultate excepționale”, a declarat Andrei Bica, Chief Finacial Officer, Profi.

„Invităm toate brandurile și agențiile de media să acceseze rețeaua noastră de retail media pentru a descoperi cum o pot integra în strategiile lor și să beneficieze de avantajele unei platforme omnichannel de ultimă generație”.

„Inteligența artificială și datele anonimizate din rețelele de retail media permit o targetare mult mai precisă a consumatorilor. Brandurile nu mai investesc în campanii largi și imprecise, ci își alocă bugetele în mod optim, în funcție de comportamentul real al audienței. În colaborare cu Profi, am reușit să dezvoltăm o soluție care să aducă valoare atât pentru retailer, cât și pentru partenerii săi comerciali, oferind rezultate măsurabile și adaptabile în timp real”, spune Dan Marc, fondator și CEO al Footprints AI.

O nouă oportunitate pentru branduri

Retail media le oferă brandurilor posibilitatea de a-și targeta eficient consumatorii pe baza comportamentului lor de cumpărare, folosind date anonimizate și analize avansate. Profi pune la dispoziție opțiuni personalizate și flexibile, cu bugete flexibile si adaptate nevoilor de media ale clientilor, permițând astfel accesul tuturor brandurilor la această platformă inovatoare. În plus, brandurile pot urmări în timp real performanțele campaniilor, optimizându-și astfel strategiile de marketing.

Pentru distribuția mesajului publicitar, retail media folosește spațiile și canalele disponibile în magazine fizice și în mediul digital controlat de retailer. Acestea includ, în cazul Profi, ecranele digitale și rețeaua radio din magazine, aplicația mobilă, website, canalele de social media și de marketing direct.
În plus, pe baza datelor de cumpărare anonimizate, brandurile pot direcționa campaniile publicitare către audiențe media cu insight-uri socio-demografice și legate de comportamentul de consum ce sunt generate de Inteligența Artificială dezvoltată de către Footprints AI.

Rețeaua de retail media Profi implică sute de comunități și puncte de vânzare care sunt conectate și gestionate în mod centralizat pentru a oferi o platformă coezivă și eficientă pentru campanii publicitare omnichannel.

Studii de caz: Chio și Instant.ro

Pe parcursul proiectului pilot, brandurile ce au avut acces la campaniile de retail media au înregistrat creșteri semnificative în ce privește rata de conversie, mărirea numărului de utilizatori pe platformele proprii, vânzările în magazine sau notorietatea pe segmentele de piață vizate.

Un exemplu aici este Chio, brand european de top de gustări, care a obținut o rentabilitate de 16 ori mai mare a cheltuielilor de publicitate prin campania de retail media desfășurată în rețeaua Profi.
Valorificând capabilitățile avansate ale rețelei de retail media Profi, implementată de Footprints AI, noul canal media a căptăt aproape jumătate din toate conversiile digitale din cadrul campaniei naționale Chio, generând o creștere de 3% în vânzări comparativ cu toate celelalte canale.

„Campania test de retail media ne-a depășit așteptările, obținând rezultate remarcabile cu o investiție de doar 6 procente din bugetul total. Am putut comunica personalizat și relevant cu fiecare categorie de consumatori Chio și am avut posibilitatea de a analiza în timp real impactul campaniei și de a ajusta strategiile pe parcurs. Vom aprofunda comunicarea cu consumatorii gustărilor noastre folosind retail media și plănuim să integrăm constant acest canal în mixul nostru de media”, spune Marian Chiracheș, Head of Marketing Intersnack România și Bulgaria.

Un alt exemplu vine dinspre platforma online de cumpărare și vânzare de mașini second-hand cu ajutorul Inteligenței Artificiale, Instant.ro. Aici provocarea a fost de a crește notorietatea în piață și achiziția de utilizatori înregistrați ai platformei. Campania de retail media derulată în ecosistemul omnichannel al Profi a generat o creștere de peste 50.000 de utilizatori noi cu o îmbunătățire semnificativă de 280% a ROAS (Return on Advertising Spend) într-o perioadă de doar 2 săptămâni de campanie.

Profi pregătește, de asemenea, lansarea unei platforme publice care va oferi brandurilor acces la date agregate despre comportamentul de cumpărare al consumatorilor, pentru a permite o mai bună personalizare a campaniilor de retail media.

Despre Profi

Cu 28.000 de angajați în aproximativ 1.750 de magazine proprii și partenere din aproape 870 de localități urbane și rurale, Profi este cel mai mare angajator privat din România. PROFI SUPER, PROFI GO și PROFI LOCO, cele trei formate de magazin ale rețelei, desfac o gamă de peste 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,4 milioane de clienți care zilnic își fac aici cumpărăturile. Mai bine de 94% dintre aceste produse provin de la parteneri din România. Cifra de afaceri a rețelei, a fost de 13 miliarde de lei în 2023, și plasează compania pe locul trei în sectorul de retail românesc. www.profi.ro

Despre Footprints AI

Footprints AI este startup-ul românesc de tehnologie ce dezvoltă și comercializează una dintre cele mai avansate platforme de omnichannel retail media din lume, oferind o modalitate simplă și extrem de accesibilă de conversie a traficului anonim în audiențe media pentru retailerii cu prezență fizică, cu ajutorul tehnologiei avansate de Inteligență Artificială.

În Romania, Footprints AI operează cea mai largă rețea de retail media, incluzând parteneriate cu retaileri precum Profi, Lagardere, Auchan, Tazz, Bolt Food și alții.

Senior Editor – Viorela Pitulice


 

Comentariile sunt închise