Antreprenori de excepție, business-uri de top, cercetare de înalt nivel

Academia de Științe Agricole și Silvice “Gheorghe Ionescu-Şişeşti” (A.S.A.S.) se îmbracă în zeci de standuri de expoziție spectaculoase ca să primească Bucharest FoodSummit, ediția a VII-a, probabil cel mai important și mai amplu eveniment de business al toamnei.
Valeriu Tabără, președintele ASAS, alături de Leontin Dinulescu, președintele BucharestFoodSummit, sună Marele Clopot al deschiderii oficiale înconjurați de sutele de produse premium expuse.
Conferințele pornesc ca din pușcă cu intensitate maximă.
Valeriu Tabără: „Ieșirea din zona materiilor prime și trecerea la partea de procesare”, aceasta este marea problemă a României și ar trebui să preocupe pe toată lumea. Ar putea să fie, însă, și cheia care să deschidă drumul produselor românești pe piețele externe.

România, “Patria Apelor Minerale”

Spectaculosul speaker anteprenorul greco-elvețian Jean Valvis și „bucovinean” prin adopție, cum îi place să spună,  poate să fie oricând un exemplu de succes pentru antreprenorii români, dar și din întreaga lume. Apa minerală Aqua Carpatica devine aproape un brand de țară pentru România. Depășește cu mult cele mai optimiste așteptări, cucerind numeroase piețe externe, iar extinderea continuă.
Jean Valvis, probabil „singurul om din lume care a semnat și cu Coca-Cola și cu Pepsi”, reușeste să facă singur ceea ce generații întregi de politicieni nici nu se gandesc: un brand de țară pentru România, recunoscut peste tot în lume. “Avem cea mai bună apă minerală din lume, suntem campioni mondiali la ape minerale”, spune Valvis, care este chiar dispus să facă o strategie de brand de țară pe care să o cedeze autorităților pentru “un leu”.

Sustenabilitatea, un “must”

Producătorul de lactate Artesana are planuri ambițioase pentru viitor pe o piață deosebit de concurențială, unde activează de nu mai puțin de 14 ani.

Alina Donici, fondatoarea Artesana, alături de soțul ei, spune simplu ce înseamnă pentru ea o afacere sustenabilă: „Un business trainic, unic, care a luat lucrurile pas cu pas și nu și-a propus să crească de pe o zi pe alta”, preferând să lucreze cu fermierii români și nicidecum să apeleze la importuri. Nu în ultimul rând, sustenablitatea presupune și „un produs corect, curat, natural și la prețuri corecte”, arată Alina Donici.

László Borbely, consilier de stat şi coordonator Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă, Guvernul României, atrage atenția că toate companiile trebuie să îndeplinească obligatoriu cei 17 pași deciși de Uniunea Europeană.
 „Sustenabilitatea este un „must,” companiile care nu vor avea tangențe cu acest subiect extrem de important vor dispărea din piață”, avertizează Valer Hancaș, Director Comunicare & Corporate Affairs, Kaufland România.
La rândul lui, Varujan Pambuccian, membru al Comisiei de Agricultură și silvicultură, industrie alimentară şi servicii specifice, Camera Deputaților, atrage atenția asupra consumului mare de apă în agricultură. El susține că înființarea culturilor în spații protejate ar putea să rezolve multe din probleme în viitor, în condițiile unui consum mai mic de apă cu până la 90%.
Alexandru Stănescu, director general ADR Sud-Vest Oltenia, speaker la conferința următoare, ne prezintă câteva dintre oportunitățile de finanțare dedicate mediului antreprenorial din România.
Cosmin Alin Popescu, rector Universitatea de Științele Vieții “Regele Mihai I” din Timișoara, invită colegii și partenerii din București și din toată țara la marele eveniment Timișoara Food Summit, ediția a 3-a de la finalul lunii octombrie.
Andrei VICOL, antreprenor Avicola Focșani, ne împărtășește care este secretul unui afaceri de succes: integrarea.
Cristian Găină, vicepreședinte Asociația Consultanților în Management din România, care a trecut Carpații din Banat special ca să ordoneze discuțiile financiare din conferința următoare notează cu atenție sugestiile participanților.
Cornel Cătoi, rector USAMV Cluj, atrage atenția atât despre practicile de sustenabilitate din Cluj, precum și din Universitate, cât și cu privire la implementarea programelor de cercetare care au la bază nevoile societății.
Adrian Pintea, secretar de stat în Ministerul Agriculturii, ne prezintă provocările actuale din agricultură, dar și care sunt soluțiile necesare pentru a sprijini fermierii în aceste vremuri dificile.
Holurile conferințelor si standurile expozanților sunt asaltate de conducători de vârf foarte conștiincioși cu analizele calitative care le înseninează ziua tuturor participanților la BucharestFoodSummit 2024.
Speakeri de foarte mare intensitate țin dezbaterile la cote foarte intense. Antreprenorul Adrian Iofcea, de la Fotonia este împins de moderatori să ducă mesajul către panelul următor cu finanțatori deținătorii de bani.

BucharestFoodSummit, ediția a VII- a

BucharestFoodSummit, ediția a VII- a cel mai important eveniment de business al toamnei, reunește peste 260 de conducători de vârf din România, autorități, politicieni, consultanți, cercetători, oameni cu legături directe cu agribusines-ul din România și HoReCa.

Pe tot parcursul manifestării au loc expoziții și analize calitative ale produselor susținute de către:

  • 60 de stațiuni de cercetare A.S.A.S. – Expoziție de excelență
  • Lactate Ibănești – Gust de Ibănești, de la boieri de Ibănești
  • Artesana – Artizanii laptelui românesc
  • Domeniile Sâmburești – Vinuri superioare dintr-un mix de tradiție și tehnologie
  • AQUA Carpatica – Apă pură din munții Carpați• Grandma’s Delights – Gusturi autentice românești la borcan
  • Lactate Brădet – Lactate deosebite, doar din lapte românesc
  • De Colțești – Lactate Torockoi – Lactate din inima Munților Apuseni
  • Fresh Bite – Fructe și legume doar proaspete și de calitate
  • Crama Bogdan – Vinuri biodinamice de pe plaiurile românești
  • Vegan Harmony – Bunătăți vegane din Mureș
  • Dolce Freddo – înghețată artizanală pentru toate gusturile
  • Carpatina – Apa ținutului cu suflet bun
  • I WOOD BE – Produse artizanale eco friendly
  • EUTRON – compost valoros în doar 24 de ore
  • Riamar Fruct – Zmeură și căpșuni pe gustul tuturor

Sponsori BucharestFoodSummit 2024:

Smart Home Development (Sponsor Platinum), ComputerLand Romania (Sponsor Gold), Avicola Focsani (Sponsor Silver), Centrul General de Arhivare ( Sponsor Bronze), Eutron Invest Romania, Kaufland Romania (Sponsor Sustenabilitate), Mirdatod Ibăneşti (Sponsor Degustare), Artesana, Torockoi – De Colțești (Sponsor Brand & Product Exposure)
Parteneri:
Biris Goran SPARL, Academia De Stiinte Agricole SI Silvice „Gheorghe Ionescu-Sisesti”, Auchan, Universitatea de Știinte Agronomice și Medicina Veterinara Bucuresti, Universitatea Româno-Americană, Academia de Sudii Economice din București, Camera de Comert si Industrie a României
Parteneri media:
Food Biz, Agrostandard News, Lumea Banilor, Revista Economistul, MONEY.ro, #romaniafuncționează, evz.ro, Capital, Infofinanciar Romania, ZIUA de Vest, Radio Timişoara.

 

Comentariile sunt închise