Dan Țone, fondatorul Eutron Invest România – peste trei decenii de business de succes
Dan Țone, fondatorul Eutron Invest România, companie care furnizează soluții tehnologice personalizate pentru societăți din mai multe sectoare, de la retail, finanțe-bănci, sănătate, producție, logistică și până la HoReCa, vorbește într-un interviu acordat FoodBiz despre strategia și valorile care au reușit să o mențină între jucătorii de top din piață timp de peste trei decenii.
Optimizarea fluxurilor de numerar, soluțiile de securitate integrată, identificarea automată a datelor, amenajarea optimală a spațiului de vânzare și, nu în ultimul rând sustenabilitatea, sunt doar câteva dintre competențele dezvoltate în decursul timpului pentru cei peste 3000 de clienți.
„Cea mai mare realizare din punctul meu de vedere ca antreprenor este că sunt aici după 31 de ani și că firma există, că avem o echipă care se simte implicată și parte din tot ceea ce se întâmplă în viața companiei sau faptul că (…) există o vizibilitate și notorietate a firmei în piață. Eu cred că acestea sunt cele mai importante lucruri, acum”, spune Dan Țone într-un interviu acordat FoodBiz.
Portofoliul de produse, soluții și servicii oferite este extrem de larg, dar fiind și numărul mare de industrii cărora se adresează Eutron, preocuparea majoră fiind crearea permanentă de soluții care să ajute clienții să-și reducă costurile, să crească eficiența și să optimizeze procese.
„Ne-am schimbat mult în ultimii 8-10 ani abordarea, în sensul în care și cel mai mic produs pe care îl vindem și pe care aparent poți să-l cumperi și de pe internet pentru noi este o soluție, deoarece clientul care îl cumpără trebuie să aibă garanția că el va funcționa și va rezolva problema pentru care l-a cumpărat”, afirmă Dan Țone.
De altfel, unul din punctele forte ale Eutron este crearea unei soluții complete, prin serviciile oferite, de la proiectare, management de proiect și implementare și până la serviciile post-implementare/vanzare. Trebuie precizat și faptul că Eutron asigură suportul tehnic și service pentru soluțiile livrate, prin rețeaua proprie de centre zonale de service, cu acoperire națională.
În pas cu vremurile
Pentru 2024, estimările companiei privind cifra de afaceri se ridică la aproximativ 46 milioane de lei, ceea ce înseamnă o creștere de 8%, față de anul trecut.
Dacă evoluția tehnologică pe segmentele pe care activează Eutron nu este chiar așa de spectaculoasă, inteligența artificială începe să se facă simțită și în business-ul companiei. Până la urmă, trebuie să fii conectat la piață, la schimbări, gata în orice moment să te adaptezi noilor tendințe care apar, dincolo de crize și de provocări. Așa, de exemplu, Țone mărturisește că a considerat întotdeauna că sectoare precum sistemul bancar și retailul food sunt sigure, dar iata ca la criza financiara, de exemplu, sistemul bancar s-a dovedit vulnerabil si Eutron a suferit in perioada 2009-2010.
„Ne uităm toți la inteligența artificială, personal nu sunt, în acest moment, extrem de excitat de ceea ce văd, dar sunt absolut convins că va avea un impact cel puțin la nivelul societății, dacă conceptul va fi folosit corect. Suntem, în schimb, foarte preocupați să venim cu soluții de roboți, pentru clienții noștri din logistică, HoReCa, producție, zona de servicii, chiar și retailul”, mărturisește Țone.
La acest moment, produsul fanion al firmei este composterul, despre care Țone spune că este o necesitate și pe care mizează în perioada următoare. „Toată lumea spune să reducem poluarea, toți se ocupă de carton, plastic, sticle, metal, adică de acele materiale din care se fac bani doar prin colectare si sortare. Nimeni nu se ocupa de colectarea deseurilor alimentare si transformarea in compost, ceea ce ar reprezenta o resursa de îngrășăminte deosebite ptr. agricultura”, spune Țone.
Antreprenorul importă de peste 12 ani compostere, dispozitive care transformă deșeurile alimentare în îngrășământ organic care înlocuiește cu succes îngrășămintele chimice, cu un proces care se finalizează în doar 24 de ore. Demersul este cu atât mai important cu cât anual ajung la gunoi milioane de tone de alimente, care poluează mediul.
De altfel, sustenabilitatea începe să devină tot mai importantă pentru companii, iar misiunea Eutron este de a furniza soluții tehnologice personalizate care să ajute clienții să își atingă obiectivele de business și să contribuie la un mediu mai curat și mai sănătos pentru toți. O provocare majoră, dar cu satisfacții pe măsură.
Editor: Irina Bogdan
Vizionați mai multe INTERVIURI EXCLUSIVE FOODBIZ cu antreprenori și decidenți din industria alimentară, agribusiness, retail și HoReCa.
Abonați-vă la pagina noastră Youtube, pentru a fi la curent cu cele mai noi interviuri exclusive!
Comentariile sunt închise