România, lider în regiune la comenzile online prin Glovo

România ocupă locul al doilea la nivel global, după Spania, în numărul comenzilor online de la supermarketuri realizate prin platforma Glovo, potrivit analizei anuale a companiei. În 2024, comenzile din această categorie au crescut cu 40% față de anul precedent. București, Cluj-Napoca și Constanța conduc în clasamentul orașelor cu cele mai multe comenzi, în timp ce utilizatorii din Deva au înregistrat cea mai mare frecvență.

Produsele preferate de români includ apa, pâinea și lactatele, cele mai multe comenzi fiind plasate sâmbăta, în jurul orei 18:00. În categoria supermarket, cea mai valoroasă comandă a atins suma de 8.000 lei.

Segmentul de retail a cunoscut, de asemenea, creșteri remarcabile. Petshop-urile au înregistrat o creștere de patru ori mai mare decât în 2023, urmate de magazinele de jucării (+87%) și cele de articole sportive. Cererea pentru farmacii și rechizite școlare a fost, de asemenea, în creștere.

Românii au demonstrat generozitate în privința bacșișurilor, situându-se pe locul doi la nivel global, după Spania. În regiunea Europei de Sud-Est, România domină piața comenzilor online și se află pe locul al doilea la numărul de abonați Prime, serviciu ce oferă livrări nelimitate.

Ziua cu cele mai multe comenzi a fost 8 martie 2024, iar minutul de aur s-a înregistrat pe 17 iulie 2024, când s-au plasat 1.465 comenzi simultan. Cu asemenea performanțe, România își consolidează poziția ca lider regional în utilizarea serviciilor de livrare online.

Sursă: Revista Progresiv

Editor: Alexandra Băncilă


 

Comentariile sunt închise