Marius Gogorița, CEO Prodal: „Suntem prezenți în peste 30 de țări”
Prodal 94, una dintre cele mai importante companii de pe piața de băuturi spirtoase din România, înființată în anul 1994 de către doi medici iranieni de profesie, Jabbar Kanani şi Bagher Karimzadeh, a ajuns în 30 de ani să dețină un portofoliu impresionant, creând branduri proprii și crescând doi indiscutabili lideri de piață: Stalinskaya și Wembley cu o cotă de piață in jur de 40% .
În interviul exclusiv acordat FoodBiz.ro Marius Gogorița, CEO Prodal 94 vorbește despre evoluția companiei, dezvoltarea de produse noi, provocări, export și planuri de dezvoltare.
„Avem 10 categorii de băuturi alcoolice cu peste 160 de produse, fiind prezenți în categoria de votcă, gin, lichior, sparkling, rom, whiskey, tequila la care se adaugă și categoria de apă unde avem disponibile 10 articole” spune CEO-ul companiei.
Stalinskaya Vodka este produsul fanion al campaniei, lansat în 1996, deține peste nouăzeci de distincții obținute la cele mai prestigioase competiții de profil din lume și o cotă de piață în România de peste 40% la categoria sa. Aceasta este urmată în clasament de Wembley gin lansat în 2001 cu o cotă piață semnificativă.
România ocupă locul doi în UE la consumul de alcool, în condițiile în care băuturile alcoolice joacă un rol aparte în cultura și tradițiile din România, fiind consumate la sărbători, întâlniri sociale și în diverse obiceiuri populare.
Provocări
Producția de băuturi alcoolice se confruntă cu multe provocări, printre acestea se numără accizele care au fost majorate cu 10%, apoi modificarea plății accizelor care începând din ianuarie anul acesta se face înainte de a livra produsul, creând astfel pentru mulți jucători de piață dificultăți legate de cash flow.
O altă problemă majoră o reprezintă fluctuația prețurilor la materiile prime precum și majorarea costului de energie.
Tot în categoria provocărilor intră și nevoia de a inova continuu. Trendurile în piață se schimbă, noii consumatori vin cu alte preferințe, de exemplu, studiile arată că tinerii se uită la partea de inovație, de mixologie, se uită la băuturi cu 0% alcool sau cu un grad de alcoolemie mai mic.
„Prodal 94 consideră competiția benefică, avem 2 branduri lidere de piață, iar ca lideri trebuie să dăm tonul din punct de vedere inovație, din punct de vedere calitate, flexibilitate și cu ce venim în plus către client și către consumatori, astfel încât să fim aproape de consumatorul consacrat dar și de cerințele noilor consumatori” spune Marius Gogorița.
Calea exportului
Din cifra de afaceri a Prodal 94, exportul nu reprezintă astăzi decât 5%, însă potențialul este foarte mare. Compania este prezentă atât în țări unde există o comunitate mare de români precum Italia, Franța, Spania, Germania, în țările învecinate dar și pe alte continente: SUA, Brazilia, Mexic, Maroc, China etc.
„Ne uităm foarte atent la businessul pe care îl facem în România cât și la businessul pe care îl facem către export…Ne uităm foarte atent la export unde putem să dezvoltăm. În momentul de față suntem prezenți în peste 30 de țări și acoperim continente importante: Europa, Africa, Asia și cele două Americi” afirmă CEO-ul companiei.
Compania țintește în viitorul apropiat țări emergente din Asia și Africa.
Investiții în companie
Compania a realizat investiții de milioane de euro în ultimii ani atât în fabricile de apă cât și în fabrica de alcool.
„Avem 3 fabrici: 2 fabrici de apă la Herculane și la Cheile Bicazului și o fabrică de alcool la Cernica. Retehnologizarea înseamnă că îmbunătățim procesele pe liniile respective sau să venim cu linii noi de producție precum linia de ready-to-drink pe care deja am instalat-o. De asemenea, asigurăm soluții sustenabile pentru mediul înconjurător” declară CEO-ul companiei.
Prodal 94 este pregătită să crească portofoliul de produse existente în timp ce testează piața pentru a accesa noi categorii.
Editor: Irina Bogdan
Comentariile sunt închise