FrieslandCampina vinde Napolact: Tranzacție de milioane în piața lactatelor
Grupul olandez FrieslandCampina, proprietarul brandului Napolact, intenționează să își vândă operațiunile din România, conform unor surse din piață. Tranzacția ar putea ajunge la 60-70 de milioane de euro, iar printre companiile interesate de achiziție se numără grupul ungar Bonafarm, prin Sole Mizo, și gigantul francez Danone.
FrieslandCampina deține în România două unități de producție, în Baciu (Cluj) și Târgu Mureș, dar, de-a lungul timpului, a renunțat la mai multe fabrici. În prezent, compania colaborează cu peste 1.000 de fermieri locali și colectează zilnic aproximativ 300.000 de litri de lapte.
În 2023, FrieslandCampina a raportat o cifră de afaceri de 564 milioane de lei, în scădere cu 2% față de anul anterior, și o pierdere de 200.000 de lei. Deși Napolact este unul dintre cele mai vândute branduri de lactate din România, FrieslandCampina ocupă doar locul cinci în topul procesatorilor de lapte, după Albalact, Danone, Olympus și Hochland.
Vânzarea operațiunilor FrieslandCampina în România ar putea remodela piața locală a lactatelor. Dacă Danone ar putea consolida poziția sa cu o nouă unitate de producție, Sole Mizo ar intra puternic pe segmentul producției locale, având în spate sprijinul miliardarului maghiar Sandor Csanyi.
Într-o piață dominată de grupuri internaționale, rămâne de văzut cine va prelua brandul Napolact și cum va influența această schimbare fermierii și consumatorii români.
Sursă: Ziarul Financiar
Editor: Alexandra Băncilă

Comentariile sunt închise