ANPC vrea să-i oblige pe comercianți să afișeze adaosul aplicat produselor

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor vrea să-i oblige pe comercianți să afișeze adaosul aplicat produselor, ceea ce va conduce la o mai bună informare a consumatorilor legat de drepturile pe care le au la momentul cumpărării produselor.

Autoritatea vrea astfel să facă piața mai transparentă și să îndepărteze practicile comerciale incorecte.

”Considerăm că prin proiectul de act normativ se asigură o mai bună informare a consumatorilor din România cu privire la drepturile pe care le au la momentul achiziţionării produselor, informaţii menite să ajute consumatorii să facă alegeri raţionale, în cunoştinţă de cauză. Protejarea prin opoziţie cu profesionistul a consumatorului, este atributul legislaţiei privind protecţia consumatorilor, de a se erija în garantul protejării cetăţenilor în calitatea lor de consumatori, apărării şi asigurării drepturilor şi intereselor legitime ale acestora împotriva unor practici incorecte”, susțin reprezentanţii ANPC.

În opinia lor, dreptul la informare al consumatorului este un drept fundamental şi un factor important în dezvoltarea unei pieţe transparente.

Consumatorul poate, pe baza informaţiilor care îi sunt puse la dispoziţie, să-şi optimizeze alegerea în funcţie de propriile criterii economice, eliminând produsele care nu corespund acestora.

”Mai precis, ceea ce lipseşte în prezent, este transparenţa modului în care sunt stabilite preţurile produselor de către operatorii economici pornind de la preţul de bază al producătorului. Pornind de la consecinţele pe care o astfel de lacuna legislativă le generează, se evidenţiază necesitatea adoptării unui mecanism eficient de informare a consumatorilor cu privire la modalitatea de formare a preţului final al unui produs comercializat”, spun reprezentanții ANPC.

Ordinul a fost pus în transparenţă, iar după 30 de zile va fi trimis spre publicare în Monitorul Oficial.

Senior Editor – Viorela Pitulice


 

CLS Budapesta

Comentariile sunt închise