CE alocă 172,5 mil. € pentru promovarea produselor agroalimentare
Comisia Europeană va aloca 172,5 milioane de euro din bugetul agricol al UE pentru a finanța promovarea produselor agroalimentare atât în Europa, cât și la nivel mondial. Astfel, în următorii trei ani, vor fi organizate 79 de campanii de promovare, cu scopul de a ajuta producătorii din sectorul agroalimentar din UE să-și promoveze produsele pe piața comunitară și să deschidă noi piețe.
Din cele 79 de campanii de promovare aprobate, 48 sunt destinate țărilor din afara UE. Campaniile vor acoperi o gamă largă de produse, de la fructe și legume la produse lactate și măsline.
Pentru început, o sumă totală de 97 milioane euro a fost utilizată pentru finanțarea de „programe de promovare simplă”, depuse de una sau mai multe organizații din același stat membru, însă o sumă suplimentară de 75,5 milioane euro va fi alocată pentru finanțarea unor programe complexe, care sunt depuse de cel puțin două organizații provenite din cel puțin două state membre.
„Europa este renumită la nivel mondial pentru calitatea bună a produselor sale alimentare și moștenirea sa gastronomică. Producătorii din UE pot conta pe sprijinul Comisiei pentru a-i ajuta să își prezinte produsele lor excelente în Europa și dincolo. Am călătorit personal în mai multe țări din întreaga lume, precum China, Japonia, Mexic și Columbia pentru a deschide noi piețe pentru produsele noastre“, a declarat comisarul european pentru Agricultură, Phil Hogan, citat de Agerpres.
Comentariile sunt închise