BREXIT reorientează producătorii britanici către piața Golfului
Tot mai multi producători britanici de carne, lactate și băuturi nealcoolice se reorientează către piața Golfului, pentru a atenua pierderile previzibile datorate unui BREXIT fără acord cu Uniunea Europeană.
Acest lucru s-a văzut prin prezența masivă a producătorilor britanici de alimente și băuturi la Gulfood, cel mai mare târg din lume de produse alimentare, care s-a ținut la sfârșitul lunii februarie a acestui an în Dubai.
Mai mult de 79 de companii britanice au participat la Gulfood, prezența britanică incluzând pe cei mai mari producători de carne și lactate, aceștia căutând noi piețe de desfacere.
Dacă Marea Britanie va părăsi Uniunea Europeană fără un acord, comerțul acesteia cu țările Uniunii se va desfășura după normele Organizației Mondiale a Comerțului (OMC), fără a mai beneficia de scutirile de taxe și alte înlesniri pe care țările membre le au în comerțul bilateral în interiorul UE. Creșterea tarifelor pentru producătorii britanici este prognozat la minim 35% în comerțul cu UE, făcând produsele alimentare britanice necompetitive.
“Aruncăm plasa cât mai larg posibil”, a declarat Henry Openshaw, directorul de export al Grandma Singletons, un producător de lactate din nord-vestul Angliei. “Dacă ne pierdem afacerile europene peste noapte, va trebui să găsim foarte repede mulți noi clienți și acolo vine Gulfood”, a adăugat el, fiind citat într un comunicat al Gulfood.
Cum ieșirea din Marea Britanie la sfârșitul lunii martie se apropie, Openshaw a dezvăluit că Grandma Singletons este una dintre sutele de companii britanice, care explorează opțiuni dincolo de blocul european de la Gulfood.
“Gulfood este foarte important pentru noi anul acesta, deoarece Marea Britanie este un exportator important de carne de oaie și cea mai mare parte a acestui volum a fost comercializat până acum pe piața europeană”, a declarat Phil Hadley, Director pentru Dezvoltare Internațională în cadrul Consiliului pentru Agricultură și Horticultură (AHDB).
„Ne-am concentrat mult pe creșterea exporturilor pe principalele piețe internaționale, dar vom viza piețele care caută produse specifice și vor plăti un preț premium pentru acestea,” a adaugat Hadley.
Gulfood este cea mai mare expoziție anuală de produse alimentare și băuturi din lume, si atrage peste 98.000 de profesioniști din industria alimentară. Mai multe detalii despre Gulfood.
Comentariile sunt închise