Călin Ile, FIHR: Majoritatea hotelurilor noi au ales afilierea la un lanț internațional

Industria hotelieră din România traversează un moment favorabil, iar dovada este faptul că din ce în mai multe persoane fizice și  juridice doresc să investească în turism, susține Călin Ile, președintele Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR). O noutate este și apariția unui jucător internațional din zona fondurilor de investiții, care a alocat fonduri importante în deschiderea unui număr de patru unități hoteliere în București. Nu în ultimul rând, trebuie remarcată majorarea numărului de unități hoteliere afiliate lanțurilor internaționale, ca un pas spre maturizarea pieței hoteliere din România. Majoritatea hotelurilor noi apărute în piață au ales afilierea la un lanț internațional sub formă de management sau de franciză, mai arată Călin Ile într-un interviu acordat FoodBiz.

 

Care sunt trendurile actuale de dezvoltare pe piata hoteliera? In ce domenii cererea este in crestere in ultimii ani? Exista o crestere pentru zona de lux sau in directia unitatilor de cazare de tip agroturistic?

Industria hotelieră din România traversează un moment favorabil, semnalăm din ce în mai multe persoane fizice și  juridice care doresc să investească în turism și lucrul acesta ne bucură. Suntem o industrie care are rezultate bune în ultimii 4 ani și ca o consecință firească interesul investitorilor pentru hoteluri a crescut.

Observăm totodată ca un element de noutate apariția unui jucător internațional din zona fondurilor de investiții, care a găsit profitabil sa plaseze o parte importantă de capital în deschiderea a 4 unități hoteliere în București. Este vorba de un plasament financiar cu declarația asumată de a vinde la momentul oportun și faptul că deja una din cele 4 unități a și fost vândută arată interesul pentru piața românească.

Tot ca tendință remarcam creșterea numarului de unități hoteliere afiliate lanțurilor internaționale, ca un pas spre maturizarea pieței hoteliere din România. Majoritatea hotelurilor noi apărute în piață au ales afilierea la un lanț internațional sub formă de management sau de franciză.

Creșterea din ultimii ani se manifestă cu predilecție în zona de city–hotels, în zona urbană în hoteluri care permit poziționarea atât pe segmentul de business, cât și de leisure.  Pe urmă un val important s-a remarcat în zona de apart-hotels, care profită de o oarecare lejeritate în acreditare și flexibilitate în operare.

Ca pozițonare pe segmente de piață, putem vorbi de o acoperire a întregului spectru de clasificare de la 3 la 4 și chiar 5 stele, în special în București. Creștere este pe toate segmentele inclusiv în zona de agroturism unde cu satisfacție găsim din ce în ce mai multe unități de cazare, multe în locatii istorice, monumente istorice refăcute, case tradiționale reamenajate în scop turistic. Creștem si aceasta ne bucură, dar încă avem mulți pași de făcut pentru a vorbi de o piață matură din punct de vedere a ofertei de cazare din România.


vezi și…

BioCarpathia, brandul de la poalele Tâmpei

 

 

Comentariile sunt închise