În cât timp se formează un chelner bun?

În vreo 8 ore. Cam atât ar lua să-i explici unui nou venit ce ar trebui să stie, lucrurile importante pentru activitatea lui de chelner, fie el și cu totul străin de meserie, ajuns acolo din întâmplare.

Cei mai multi dintre ei, în special cei foarte tineri și la primul job, sunt copii buni, în fond, însă nu au deloc reflexul studiului individual, să se uite singuri pe Internet ca să vadă cum se fac lucrurile într-un restaurant. Însă dacă le explică cineva, prind repede, mai ales că găsesc și multe surprize și chiar “fun” într-un astfel de curs, când este bine făcut.

Trainingul de bază al chelnerilor are trei componente: tehnica așezării mesei și a servirii, meniul și interacțiunea socială cu clientul. Ultima e, de departe, cea mai importantă, însă adesea e tratată și cel mai superficial. Și în școlile de formare a personalului de sală, dar, mai ales, de către managerii și patronii de restaurante. De ce? Bună întrebare, dar greu de răspuns la ea, mai ales că asta le-ar putea aduce salturi vizibile în vânzari, și nu tehnica așezării mesei și a servirii.

Așadar, ce ar trebui să știe un chelner despre cum să facă față unui client sau unuia care scrie articole despre restaurante, să-l influențeze și chiar să-l manipuleze, când începe un astfel de job? Care job, pentru dezvoltarea lui personală, e cu mult, mult mai interesant decat altele, dat fiind volumul foarte mare de lucruri utile pe care le poate învăța despre interacțiunile directe cu oamenii, și pe care le va folosi toata viașa după aceea în aproape orice alt context.

Sigur, ca să poți influența și manipula pe cineva, trebuie să știi cât de mult în detaliu se poate, cine este acela, ce așteptări are, care sunt “punctele lui slabe”. Clienții au așteptari destul de bine conturate și stabile în timp legate de prezența lor în restaurant, și pentru chelner e esențial să le depisteze cât mai repede și să încerce să răspundă la ele cât mai aproape posibil de aceste așteptări.

Articol preluat de pe Restocracy.ro cu acordul autorului.


vezi și…

Gala Premiilor Restocracy pentru cele mai bune restaurante

 

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim