Cum a fost afectat turismul viticol de pandemie

Turismul viticol s-a dezvoltat considerabil în ultimii ani, iar din ce în ce mai mulți tineri își doresc să afle informații despre vin și despre această industrie direct de la specialiști.

România are peste 250 de crame, din care 100 fac turism viticol.

Alina Iancu, fondator CrameRomania.ro și Revino.ro spune într-un interviu pentru Ziarul Financiar că turiștii, pe lânga pachetele de degustare, vin la cramă și pentru a cumpăra vin și îi îndeamnă pe producători să fie cât mai focusați pe turismul viticol, acesta fiind un segment cu potențial de a lua amploare.

Pandemia de COVID-19 a avut un impact negativ asupra tuturor industriilor, la fel și asupra celei de vinuri. Criza a lovit exact într-un moment în care românii prezentau din ce în ce mai mult interes în această directie.

Multe crame vindeau către sectorul HoReCa, care în această perioadă a fost direct afectat de efectele pandemiei, ceea ce a însemnat o scădere considerabilă a încasărilor pentru producătorii de vin, dar turismul viticol ar putea reprezenta o alternativă, având în vedere că poate fi o sursă de venit semnificativă.

Sursa: Mediafax

Editat de: Teodora Stancea


vezi și…

Piața berii, scădere de peste 7% în pandemie

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim