Trandafirata. Strategia patronului de la Râureni

Râureni – Dulceața, alături de castraveți, se numără printre produsele cele mai rentabile pentru producătorii de conserve de fructe și legume din România, afirmă Dan Mutu, fondatorul grupului Annabella, care și-a dorit foarte mult, de exemplu, să înființeze o plantație de trandafiri pentru a putea să-și asigure materia primă pentru dulceață.

Așa a și ajuns să investească într-o astfel de plantație care se întinde acum pe circa 3 hectare, în loc să aducă petalele de trandafir din Bulgaria la niște costuri foarte mari.

Râureni trandafiri

Toate bune și frumoase, numai că acum când materia primă este din belșug (peste 20 de tone de pe întreaga plantație), Mutu a decoperit că românii nu se omoară după dulceață de trandafiri, ci preferă mai degrabă siropul și trandafirata. Producătorul vâlcean a fost nevoit astfel să-și adapteze din mers strategia conform cerințelor consumatorilor.

“Din păcate, dulceața de trandafiri nu este atât de consumată …a trebuit să găsim alte soluții, să facem  alte produse, oțet de trandafiri, trandafirată, sirop de trandafiri și mai puțin dulceață, pentru că din punct de vedere al volumelor, pandemia a scăzut consumul pe dulceața de trandafiri”, susține Dan Mutu.

O noutate este și concentratul de mere light, adică fără adaos de zahăr, ca răspuns la cerințele consumatorilor români. Și nu este singura surpiză pe care procesatorul o pregătește…

“Stăm foarte bine la subconcentratul natural de măr, încercăm să facem produse fără zahăr – gem, compot, pe care trebuie să le promovăm și sperăm ca începând cu acest an sau poate anul viitor să ieșim cu o gamă light, fără zahăr. Este proeictul nostru de viitor care se adreează pieței interne”, a mai precizat Dan Mutu.

Fabrica de conserve Râureni are în portofoliu o gamă de peste 150 de produse din fructe și legume, comercializate preponderent în România, dar și în peste 25 de țări.

Aici se produc sortimente diferite de la dulcețuri, gemuri, compoturi, pastă tomate, sirop, sucuri naturale de fructe, cât și produse wellness și produse pentru HORECA, fiind totodată unul din cei mai mari producători de sucuri concentrate de fructe din țară. Compania produce peste 80% din conservele de castraveți din România.

Materie primă din fermele și livezile proprii

O parte din legumele și fructele folosite în producție provin din fermele și livezile proprii, restul fiind achiziționat de la producători din țară, cu care sunt încheiate contracte. La legume de exemplu, undeva la 20% din necesar este asigurat din surse proprii, restul fiind achiziționat de la producători din Brăila, Galați, Sobozia, Vâlcea etc.

Ferme și livezi proprii:

– Ferma Drăgășani (120 ha, 1513 tone legume spații neprotejate, 275 tone legume protejate, 64 tone fructe, 49 tone rapiță, 99 tone porumb)

– sere Grădinari (550 tone castraveți)

– sinFrutta (330 ha Sînnicolau Mare, din care 120 ha caiși, 40 ha piersici, 30 ha meri, 25 ha caiși, 2 ha peri113 ha pruni și nectarine)

– ferma Otești (65 ha, 740 tone prune).

Grupul Annabella, cu o cifră de afaceri de circa 520 milioane lei, mai deține și o rețea de 22 magazine în județele Vâlcea, Olt și Argeș.


Citește și – 5 mil. euro investiți în tehnologie la producătorul conservelor Râureni


 

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim