Era inovației, resimțită din ce în ce mai mult în HoReCa

Nu este nicio noutate faptul că pandemia a schimbat fundamental ce, cum și unde mâncăm, însă este evident că, pe lângă perspectivă, printre schimbările radicale aduse în domeniul ospitalier / HoReCa în ultimii doi ani se numără atât provocări operaționale, cât și noi fluxuri de venituri.

Mai exact, conducătorii din domeniul HoReCa au fost nevoiți să își regândească în mod atent strategia de retenție a clienților deja existenți, implementând diverse servicii pliate pe noile nevoi ale consumatorilor și modelând astfel, peste noapte, o industrie în cadrul căreia s-a înțeles încă de la început că schimbarea este imperios necesară pentru a putea evolua în circumstanțele actuale.

În acest context, restaurantele și-au modificat meniurile în conformitate cu trendurile globale, adoptând noi tehnici de preparare și introducând arome cât mai îndrăznețe, ușor recognoscibile, ce evocă nostalgie celor ce se delectează cu ele. Astfel, putem afirma cu certitudine că epoca subtilității a apus, iar acum este timpul să urmăm un călduros bun-venit sărbătoririi tuturor simțurilor.

În ceea ce privește tendințele anului 2022, hummusul reprezintă fără îndoială gustarea orientală versatilă care cucerește întreaga lume, fiind foarte ușor de integrat într-o multitudine de combinații inedite – Hummus cu sfeclă și portocalehummus cu fasole garbanzo și măsline Kalamatahummus cu ciuperci prăjite, pătrunjel, ulei de măsline extravirgin și chipsuri de usturoi  sau hummus în care năutul este asezonat cu mixuri de condimente precum Chermoula sau harissa, precizează cei de la Baum & Whiteman (International Food&Restaurant Consultants).

Totodată, “puiul fără carne” a fost deja introdus de unele dintre cele mai cunoscute rețele Quick Service, printre care se numără: Burger King, KFC sau chiar Panda Express.

În anul 2021, a avut loc o creștere semnificativă în rândul exporturilor de carne de vită japoneză (307,8%). Deși în cantitate limitată, Wagyu, extrem de apreciată pentru calitatea sa aparte, reprezintă produsul cerut din ce în ce mai mult în restaurante, astfel că vita autohtonă Angus face ca presiunea asupra prețului aferent unei cărni de vită Wagyu originale să fie eliminată într-o oarecare măsură.

Când vine vorba de fructe și legume, se remarcă fenomenul de nixtamalizare, al cărui impact este deja observabil în Statele Unite ale Americii, fiind cunoscut obiceiul popoarelor din America Latină de a prepara porumbul și alte cereale într-o soluție alcalină, precum varul. Acesta prinde amploare, deoarece se pare că această tehnică este o idee benefică produselor cu un conținut ridicat de pectină, facilitând procesul cartofilor de a deveni mai crocanți, însă rămâne de văzut dacă acest procedeu va ajunge chiar un obicei de preparare a platourilor culinare în bucătării.

Cu toate acestea, de-a lungul anului acesta, este cert că restaurantele din lumea întreagă vor urmări atragerea clienților în localuri și vor face tot posibilul să-i cucerească pe pofticioși cu adevărate experiențe gastronomice, unele ce nu pot fi egalate cu ușurință gătind sau plasând comenzi de mâncare acasă.

Sursa: Horeca Insight

Editor: Diana Butcă


Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim