Primul transport de porumb de la începutul războiului in Ucraina

Ucraina, considerată ”grânarul Europei”, se clasează pe al patrulea loc al exportatorilor de cereale la nivel mondial. Ucraina a fost nevoită să exporte cerealele cu trenul sau prin porturile Dunării, dat fiind că porturile din Ucraina sunt blocate de mai bine de două luni.

Sprijinirea exporturilor de cereale ucrainene înseamnă prevenirea unui val colosal de foamete la nivel global declanșat de blocarea porturilor ucrainene”, a declarat Panait.

În comparație cu momentul inițial, când toată lumea căuta alternative, coridoarele de transport pentru aceste exporturi prind încet-încet contur”, a mai precizat Panait.

Până în acest moment au fost transportate până la aproximativ 80.000 de tone de cereale din Ucraina la Constanța, iar alte 80.000 de tone au fost verificate și acceptate și sunt în curs de livrare a declarat, marți, managerul Portului Constanța.

Granițele României de la Marea Neagră reprezintă un punct strategic, fiind o arteră majoră de transport a cerealelor și a petrolului cu Bulgaria, Turcia, Georgia, Ucraina și Rusia.

Infrastructura din jurul portului este o problemă pentru toată activitatea economică din România… accesul lent generează costuri suplimentare în aceste industrii”, a subliniat Panait, conform Reuters.

Acesta este primul vas panamax de transport de porumb provenit din Ucraina care părăsește portul”, a declarat pentru Reuters președintele Comvex, Viorel Panait.

Se dorește aprobarea unui buget de 200 de milioane de lei de către Guvernul României pentru îmbunătățirea și operaționalizarea infrastructurii de transport feroviar din Constanța, fiind un punct cheie în ajutorul comerțului intern și extern.

Sursă: Hotnews

Editor: Ioniță Ana Alexandra


ÎNSCRIE-TE ACUM!

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim