Studiu iSense: Românii, dornici de produse locale

Conform celor mai recente studii iSense Solutions, 64% din consumatori români consideră că piața producătorilor locali va crește în următorii 5 ani.

Ce înseamnă ”producător local”?

  • 37% dintre români din mediul urban, consideră că un producător este local dacă produsul alimentar are la bază o rețetă tradițională românească.
  • 36% consideră că producătorul trebuie să comercializeze produsele în localitatea sau regiunea din care sunt produsele
  • 29% consideră că producătorul local se ocupă și de vânzarea produselor
  • 22% consideră că producătorul local este cel care utilizează forța de muncă românească sau locală

Principalele produse cumpărate

  • 92% din români declară că achiziționează fructe și legume românești
  • 54% produse alimentare prelucrate
  • 17% articole de vestimentație
  • 14% produse de grădinărit sau bricolaj

Motivul?

64% din români declară că achiziționează de la producătorii locali deoarece produsele alimentare românești sunt mai gustoase. 56% achiziționează pentru că vor să susțină afacerile românești, 54% pentru ca alimentele sunt mai sănătoase și tot 54% declară pentru că vor gustul tradițional românesc.

Ce împiedică să cumpărăm produse românești?

Când au fost întrebați de ce nu cumpără produse locale, 38% din românii din mediul urban au declarat că anumite produse nu se găsesc pe piață în fiecare sezon, 33% spun că prețurile sunt mult mai ridicate comparativ cu produsele venite din import., 33% susțin că magazinele nu oferă o varietate largă de produse locale iar 27% dintre românii spun că produsele nu sunt vizibile la raft.

„Producătorii locali sunt asociați cu tradiția, cu rețetele cunoscute, iar sentimentul de mândrie și susținere a producătorilor locali este puternic prezentă în rândul generației Z, existând o posibilitate minunată de business în cadrul acestui segment. De asemenea, sustenabilitatea reprezintă un trend care a crescut foarte mult în timpul pandemiei, oamenii conștientizează importanța susținerii comunităților locale și, totodată, susținerea economiei naționale”, explică Laura Roșca, Qualitative Research Director iSense Solutions.

iSense Solutions a fost fondată în 2014 și oferă servicii complete de cercetare de piață. Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1004 de respondenți, în perioada ianuarie-februarie 2022, marja maximă de eroare +/- 3.1% la un nivel de încredere de 95%.

Sursă: iSense Solutions

Editor: Alexandra Băncilă


 

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim