România a importat în 2022 produse agroalimentare de 770 de mil. euro din Italia

România înregistrează o creștere semnificativă a importului de produse agricole și agroalimentare din Italia în anul 2022, conform datelor statistice.

Valoarea acestor importuri a depășit 770 de milioane de euro, înregistrând o creștere de 21,5% față de anul precedent. Dintre acestea, 82% au reprezentat produse alimentare prelucrate și băuturi.

Pe de altă parte, România a înregistrat o creștere și mai mare în ceea ce privește exporturile către Italia de produse agricole și alimentare, în valoare de peste 1 miliard de euro, ceea ce reprezintă o creștere de peste 25% față de anul 2021. Italia s-a dovedit a fi principala țară de destinație pentru exporturile românești din această categorie, acestea reprezentând 24% din totalul exporturilor.

România ocupă locul 17 în rândul piețelor de desfacere a produselor agroalimentare italiene, fiind depășită în Europa Centrală și de Est doar de Polonia și Republica Cehă.

Principalele produse alimentare italiene importate în România în anul 2022 au fost lactatele și brânzeturile, în valoare de 72,4 milioane de euro, dar și cafeaua, în valoare de 69,5 milioane de euro, sau produsele de panificație și patiserie, în valoare de 64,5 milioane de euro.

În ceea ce privește sectorul vinicol, România a importat în 2022 vinuri italiene în valoare de 34,4 milioane de euro. Aceste cifre atestă importanța relațiilor comerciale dintre cele două țări și arată interesul crescând al consumatorilor români pentru produsele agroalimentare italiene de calitate.

Aceste date demonstrează că România se bucură de o creștere semnificativă a schimburilor comerciale cu Italia în sectorul agricol și agroalimentar. Importurile de produse italiene au înregistrat o creștere semnificativă, în timp ce exporturile românești către Italia au cunoscut o expansiune considerabilă. Aceste evoluții reflectă încrederea tot mai mare acordată produselor agricole și alimentare românești pe piața italiană și viceversa.

Relația comercială dintre cele două țări este un beneficiu reciproc, generând prosperitate și dezvoltare în industria agroalimentară pentru ambele părți. Se preconizează că această tendință de creștere va continua și în viitor, consolidând legăturile economice între România și Italia și promovând schimburile comerciale în domeniul agricol și agroalimentar.

Sursă: Forbes

Editor: Daniel Goci


 

FoodIntelForum a ajuns la cea de-a VI-a ediție, iar anul acesta se va desfășura în perioada 24-26 mai 2023, la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București. Principalele dezbateri se vor concentra pe digitalizarea și asigurarea securității cibernetice precum și pe accesarea fondurilor în agribusiness, producția alimentară, producția de băuturi, retail și HoReCa.

Susțin cea de a VI-a ediție FoodIntelForum:

Sponsorul Platinum – SmartHomeDevelopment,

Sponsorul Silver – Profi,

Partenerii: Biriș-Goran Legal + Tax, Auchan, GEI Consultanță specializată, Agricloud, Goodwill Consulting, Mirdatod Lactate de Ibănești, VBR Labs, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București, Academia de Studii Economice din București (ASE), Academia de Studii Agricole și Silvice „Gheorghe-Ionescu Șișești”, HORA.

Partenerii media: FoodBiz, Agrostandard, Economistul, Lumea Banilor, #România Funcționează și Money.ro.

Se fac pregătiri intense și pentru cea de a VI-a ediție a BucharestFoodSummit care va avea loc în luna octombrie acestui an. Summit-ul va fi însoțit de o expoziție extraordinară de produse ale centrelor de cercetare aflate sub cupola A.S.A.S., precum și o expoziție de produse tradiționale românești.

În același timp, TimișoaraFoodSummit și BanatBusinessSummit se pregătesc să pună Banatul și Timișoara pe harta centrelor de business importante ale României.


Comentariile sunt închise