Purcari: cu 31% mai mare cifra de afaceri în T1/2023

Purcari, listat la Bursa de Valori București, a publicat astăzi rezultatele pentru primul trimestru al anului 2023. Purcari are o capitalizare de 385 milioane de lei, după creșterea de 12% a acțiunilor de anul acesta.

În T1/2023, Purcari a realizat venituri de 73,3 milioane lei, o creștere de 31% față de aceiași perioadă în 2022, iar profitul net s-a majorat cu 7% la 12,8 milioane lei.

“A fost al doilea cel mai bun trimestru din 2019, dinaintea pandemiei pentru Purcari, în pofida contextului macro provocator. Lucrurile se îmbunătățesc în general, cu lanțuri de aprovizionare care funcționează mai bine, o redeschidere în China, scăderea prețurilor la energie, dar marjele rămân oarecum încă sub presiune. Menținem un bilanț solid și suntem bine poziționați pentru a continua să câștigăm cotă de piață și să profităm de oportunitățile anorganice existente. Avem încredere că companiile puternice, ca și a noastră, vor ieși și mai puternice dintr-o astfel de criză”, spune Victor Bostan, CEO Purcari Wineries PLC.

Veniturile în România s-au majorat cu 32% față de T1/2023. În Republica Moldova s-au majorat cu 19%. În Polonia, vânzările au urcat cu 21% iar majorarea prețului și creșterea de o singură cifră a volumelor au contribuit la plus 26% în vânzări la Bostavan.

“Purcari a demonstrat cel mai mare ritm de creștere de 35%, deși de la o bază mai mică. Ne focusăm în continuare pe prioritizarea marjelor față de volum la Bostavan, vizând segmentul premium mai popular”.

În zona Asiei, veniturile au scăzut cu 18% din cauza vânzărilor mai mici la Bostovan, în timp ce Purcari a crescut cu 35%.

În Ucraina, vânzările T1/2023 se menține ridicat, depășind cu 24% vânzările din T1/2021 de dinaintea invaziei Ruse.

Sursă: Ziarul Financiar

Editor: Alexandra Băncilă


FoodIntelForum a ajuns la cea de-a VI-a ediție, iar anul acesta se va desfășura în perioada 24-26 mai 2023, la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București. Principalele dezbateri se vor concentra pe digitalizarea și asigurarea securității cibernetice precum și pe accesarea fondurilor în agribusiness, producția alimentară, producția de băuturi, retail și HoReCa.

Susțin cea de a VI-a ediție FoodIntelForum:

Sponsorul Platinum – SmartHomeDevelopment,

Sponsorul Silver – Profi,

Partenerii: Biriș-Goran Legal + Tax, Auchan, GEI Consultanță specializată, Agricloud, Goodwill Consulting, Mirdatod Lactate de Ibănești, VBR Labs, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București, Academia de Studii Economice din București (ASE), Academia de Studii Agricole și Silvice „Gheorghe-Ionescu Șișești”, HORA.

Partenerii media: FoodBiz, Agrostandard, Economistul, Lumea Banilor, #România Funcționează și Money.ro.

Se fac pregătiri intense și pentru cea de a VI-a ediție a BucharestFoodSummit care va avea loc în luna octombrie acestui an. Summit-ul va fi însoțit de o expoziție extraordinară de produse ale centrelor de cercetare aflate sub cupola A.S.A.S., precum și o expoziție de produse tradiționale românești.

În același timp, TimișoaraFoodSummit și BanatBusinessSummit se pregătesc să pună Banatul și Timișoara pe harta centrelor de business importante ale României.


 

Comentariile sunt închise