Eurostat: Vânzările de pesticide au scăzut cu 27% în ultimii zece ani în România

Ultimele statistici Eurostat arată că vânzările de pesticide în Uniunea Europeană au înregistrat o scădere semnificativă între anii 2011 și 2021 în 11 dintre cele 16 state membre pentru care au fost disponibile date.

Conform raportului realizat de către Oficiul European pentru Statistică, Cehia, Danemarca, Portugalia, Italia și România au înregistrat cele mai mari declinuri în vânzările de pesticide, cu o reducere cuprinsă între 27% și 36%.

În mod interesant, în aceeași perioadă, vânzările de pesticide în Letonia și Austria au crescut semnificativ. În 2021, vânzările de pesticide din UE au înregistrat o creștere moderată de 2,7% față de anul precedent, ajungând la peste 355.000 de tone. Cele mai mari volume de vânzări de pesticide în 2021 au fost raportate în Spania (21%), Franța (20%), Germania și Italia (ambele cu 14%), state care sunt, de asemenea, printre principalii producători agricoli ai UE.

În ceea ce privește categoria de pesticide vândute, segmentul cel mai vândut a fost cel al fungicidelor și bactericidelor, care a reprezentat 44% din totalul vânzărilor, urmat de ierbicide și distrugători de buruieni cu 34%, iar insecticidele și acaricidele au reprezentat 14% din totalul vânzărilor.

Datele Eurostat arată că există o tendință semnificativă de reducere a utilizării pesticidelor în UE.

Deși o reducere a vânzărilor nu înseamnă automat o reducere a utilizării efective a pesticidelor, este o veste bună pentru mediul înconjurător și pentru sănătatea umană, deoarece utilizarea excesivă a pesticidelor poate avea efecte negative asupra solului, apei și a ecosistemelor. Prin urmare, este important ca fermierii să continue să adopte metode agricole sustenabile, care să limiteze utilizarea pesticidelor și să reducă impactul negativ asupra mediului.

Sursă: Forbes

Editor: Daniel Goci


FoodIntelForum a ajuns la cea de-a VI-a ediție, iar anul acesta se va desfășura în perioada 24-26 mai 2023, la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București. Principalele dezbateri se vor concentra pe digitalizarea și asigurarea securității cibernetice precum și pe accesarea fondurilor în agribusiness, producția alimentară, producția de băuturi, retail și HoReCa.

Susțin cea de a VI-a ediție FoodIntelForum:

Sponsorul Platinum – SmartHomeDevelopment,

Sponsorul Silver – Profi,

Partenerii: Biriș-Goran Legal + Tax, Auchan, GEI Consultanță specializată, Agricloud, Goodwill Consulting, Mirdatod Lactate de Ibănești, VBR Labs, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București, Academia de Studii Economice din București (ASE), Academia de Studii Agricole și Silvice „Gheorghe-Ionescu Șișești”, HORA.

Partenerii media: FoodBiz, Agrostandard, Economistul, Lumea Banilor, #România Funcționează și Money.ro.

Se fac pregătiri intense și pentru cea de a VI-a ediție a BucharestFoodSummit care va avea loc în luna octombrie acestui an. Summit-ul va fi însoțit de o expoziție extraordinară de produse ale centrelor de cercetare aflate sub cupola A.S.A.S., precum și o expoziție de produse tradiționale românești.

În același timp, TimișoaraFoodSummit și BanatBusinessSummit se pregătesc să pună Banatul și Timișoara pe harta centrelor de business importante ale României.


 

Comentariile sunt închise