Studiu: cum arată consumul de apă la români?

Waterdrop, producătorul de Microdrinks și recipiente sustenabile, a realizat un studiu în cinci țări aflate în spațiul comunitar european privind importanța pe care consumatorii o acordă hidratării, cât și atenția oferită recipientelor din care beau apă. Conform acestuia, majoritatea persoanelor consumă aproximativ 1 litru de apă pe zi.

S-a realizat această analiză comparativă pe 5 țări din UE, mai exact România, Slovacia, Polonia, Ungaria și Cehia, în ceea ce privește tendințele de hidratare. Criteriile de comparație care stau la baza studiului sunt proveniența apei consumate, frecvența hidratării, regularitatea practicării sportului, tipurile de recipiente folosite, precum și tipurile de arome Waterdrop preferate de consumatori. Potrivit studiului 70.3% dintre respondenți aleg în mod predominant să consume apă filtrată, în România procentul este de 46.8%, iar într-un procent foarte mic, apa de izvor.

În ceea ce privește recipientele din care se consumă apa, majoritatea aleg sticlele borosilicate sau din oțel inoxidabil, însă procentul celor care consumă din pet-uri este încă semnificabil. România se situează la mijlocul acestui clasament, ocupând poziția a treia, cu un procent de 16.4%, cea mai redusă proporție de utilizare a recipientelor de plastic o are Slovacia, cu 6.2%, în timp ce Polonia se află la polul opus cu cea mai mare cifră -20.8% dintre consumatori folosesc astfel de recipiente.

În ceea ce privește sportul, România nu stă bine, 36,1% răspund negativ la sportul regulat, însă nici alte țări nu fac mai mult efort. Însă, partea pozitivă este că, în ceea ce privește alegerea băuturilor consumate în timpul activităților sportive, toți respondenții au indicat apa ca primă opțiune, excluzând astfel băuturile ce conțin îndulcitori artificiali.

În ceea ce privește consumul de microdinks in România, 46.5% dintre aceștia optează pentru sortimentele dulci. La fel de aproape, cu 45.8%, se situează preferințele pentru aromele cu gust de citrice, alături de aromele revigorante. De asemenea, 37.5% dintre consumatori aleg variantele ușor acrișoare. Aceste tipare similare se remarcă și în alte țări, cum ar fi Slovacia, Polonia și Cehia. Doar în Ungaria sortimentele cu gust de citrice domină preferințele, ocupând primul loc în opțiunile consumatorilor.

Waterdrop este un brand fondat în 2016 cu misiunea să încurajeze oamenii din lume să consume mai multă apă pentru o viață mai sănătoasă, longevivă și sustenabilă. Poate fi găsit pe 12 piețe, 11 piețe din Europa (Germania, Austria, UK, Franța, Italia, Olanda, Spania, Cehia, Slovacia, Polonia, România) și SUA.

Sursa: retail.ro

Editor: Irina Bogdan


Comentariile sunt închise