Forum de Bun și Bine, evenimentul toamnei din retail

Cel mai mare angajator privat din România, compania Profi a organizat în data de 21 septembrie la București Forum de Bun și Bine, primul eveniment CSR integrat dedicat de retailer atât organizațiilor care fac bine, cât și producătorilor locali, punând în discuție modalități de susținere a satului românesc și a identității acestuia.

Chiar dacă percepția generală este că un mic producător de la sat nu are cum să-și vândă produsele pe rafturile unui mare retailer, la Profi se poate. S-a reușit acest lucru după eforturi considerabile, cu aprijinul conducerii ANSVSA. Odată lansat acest demers, acum, oficialii retailerului speră să atragă cât mai mulți producători locali care să ducă mai departe rețetele și tradițiile locale, iar satul românesc să poată să-și păstreze autenticitatea, iar locuitorii să se întrețină din rezultatele muncii lor.

“Am invitat alături de noi miniștri, secretari de stat, rectori, directori ai unor agenții naționale guvernamentale, autorități locale, ong-uri și membri ai mediului de afaceri deoarece avem convingerea că doar căutând împreună putem găsi soluții viabile la numeroasele probleme care confruntă azi societatea românească în gneral și satul în particular”, a declarat Călin Costinaș, director general adjunct al lanțului de magazine PROFI.

“Pe parcursul zilei mai bine de 500 de persoane au participat la evenimentele noastre, iar Forumul a reunit peste 30 de organizatii nonguvernamentale, mai bine de 50 de producatori locali, peste 50 de persoane publice, care în cadrul a patru paneluri au explorat teme precum sănătatea, educația, producătorii locali și valorile tradiționale, cultura și întreprinderile sociale”, a precizat Gabriela Sîrbu, director de sustenabilitate PROFI, organizatorul evenimentului.

Participanții la panelul Producători locali au discutat despre protejarea și stimularea tradițiilor și inovațiilor producătorilor locali, măsuri de susținere a acestora și de creștere a consumului de produse românești. De asemenea, s-au abordat și aspecte legate de importanța pe care susținerea acestor producători și a nevoilor alimentare în continuă creștere o reprezintă pentru economia țării.

“Apreciez în primul rând faptul ca Profi, un retailer, se preocupă și de partea asta calitativ socială a producției agricole, încercând să promoveze produse locale cu toate dificultățile pe care încă le avem în unele zone din România,” a declarat la finalul panelului Dacian Cioloș, fost prim ministru al României și Comisar European pentru agricultura și dezvoltare rurală.

“Dincolo de faptul că Profi are o platformă națională pe care poate pune în valoare produsele locale, produsele tradiționale, cred că mai e o dimensiune importantă: Profi poate să ajute la schimb de bune practici, pentru că nu mai trebuie să ne uităm în afara țării la exemple pozitive, le avem în țară deja, dar unii sunt mai avansați decât alții în diferite zone din România. Profi s-a angajat la nivel național în procesul de a descoperi acești jucători și de a-i ajuta să ajungă la raft; dincolo de ajutorul dat consumatorului poate să-i ajute și pe producători să învețe unii de la alții și să capitalizeze această experiență”.

“Proiectul Profi de susținere a micilor producători s-a bucurat încă de la început de apreciere și din partea consumatorilor și din partea celor care procesează cantități mici de produse alimentare, fie că vorbim de produse alimentare de origine animală sau de origine non-animală; este o gura de oxygen, un exemplu care obligatoriu trebuie multiplicat la nivel național. Întâlnirea de azi este foarte importantă pentru că un parteneriat corect între instituțiile statului și mediul de afaceri este cheia succesului”, a afirmat Dr. Ioan Oleleu, vicepreşedinte al Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA).

La rândul său, Deputatul Daniel Constantin, fost ministru al agriculturii, a spus: “Inițiativa este lăudabilă mai ales că România trebuie să facă eforturi, nu doar autoritățile, cu toții trebuie să facem eforturi astfel încât produsele românești să ajungă pe rafturi. Așa cum am spus și în intervenția mea, România produce suficient astfel încât să ne asigurăm consumul național. Numai că importam, din păcate, și deficitul ajunge la 3 mld de euro din cauză că multe produse nu au șansa să ajungă pe raftul magazinelor. Și aici apreciez efortul pe care îl face Profi. Ar trebui și noi să venim în întâmpinarea, mult mai mult decât am facut-o, acelor producători ca să poată să-și desfacă marfa și să facă față competiției până la urmă. Asta înseamnă piața unică la care avem acces, să fim competitivi iî relația cu alte produse care vin.”

În panelul intitulat Comunitate – Sănătate, onorat de participarea fondatoarei Fundației Renașterea, doamna Mihaela Geoană. discuțiile s-au axat pe grija pentru sănătatea și bunăstarea comunității, pe conectarea comunităților și rolul CSR în inițiativele de sănătate.

“Mă bucur foarte mult că am participat la acest eveniment cu totul deosebit pentru că arată o față frumoasă a României, niște oameni deosebiți care își dedică timpul, energia, priceperea și banii pentru a ajuta semenii aflați în nevoie, în suferință. Este acea comunitate care arată că este mare și dă speranță pentru viitorul României deoarece energia pozitivă a acestor oameni reprezintă o baterie extraordinară care să asigure funcționarea, resuscitarea, renașterea acestei țări,” afirmă Prof. dr. Săndesc Dorel, Președintele Societății Române de Anestezie și Terapie Intensivă. Ca om implicat în voluntariat, cred că a ajuta semenii tăi necondiționat, fără niciun interes personal, reprezintă cea mai bună investiție în această viață, pentru că ea îți dă în sine o satisfacție cu totul specială”.

Panelul Comunitate – Cultură a dezbătut aspecte legate de antreprenoriatul cultural, fiind prezentate proiecte de succes care sărbătoresc și promovează artele, meșteșugurile și tradițiile locale, contribuind atât la conservarea culturală, cât și la creșterea economică. Participanții au discutat totodată despre diversitatea culturală și incluziune, respectiv despre rolul CSR în construirea de comunități armonioase.

“Am avut prilejul să întâlnesc aici unul dintre exemplele demne de urmat de responsabilitate socială al unei mari companii, compania Profi, care și-a stabilit un program de comercializare a produselor autohtone, mai ales din zona meștesugurilor și a tradiției rurale. E un exemplu care merită urmat. Dincolo de asta, discuția despre patrimoniu a fost extrem de interesantă,” a spus Varujan Vosganian, prim-vicepreședinte al Uniunii Scriitorilor din România “Eu cred că trebuie făcut un adevărat masterplan, așa cum am făcut pe infrastructură, în care să inventariem tot patrimonial care trebuie consolidat, restaurat.”

În final, panelul Comunitate – Educație și Întreprinderi sociale a abordat teme de acută actualitatea precum întreprinderile sociale, punct vital în dezvoltarea comunităților locale; digitalizarea școlilor, fundamentul modernizării societății; și nu în ultimul rând, încrederea, fundamentul soli al ineracțiunilor în societate.

“Pentru mine, și am simțit că și pentru ceilalți participanți, întâlnirea a fost să ne arate că se poate să facem în România lucruri bune când punem suflet și, atunci când punem suflet, primim suflet, ceea ce e extraordinar!”, a afirmat Ruxandra Mercea, fondatoarea proiectului Școala încrederii și participant la acest ultim panel.

Cu sediul la Timișoara, PROFI este o companie românească ce funcționează exclusiv în această țară. În prezent numără peste 1650 de magazine integrate și Partener, în mai bine de 830 de localități, clasându-se printre primii trei mari retaileri de la noi ca cifră de afaceri și drept cel mai mare angajator privat, cu peste 28.000 de angajați.

Peste 94% din sortimentul rețelei este achiziționat din țară și mai mult de 96% dintre partenerii săi de afaceri ei sunt din România: producători și furnizori de alimente, firme de construcții și transport, furnizori de servicii, etc. PROFI este un puternic motor al economiei românești.


 

Comentariile sunt închise