Vânzări de 442 mil. de euro în magazinele alimentare online

Piața de retail alimentar din România a fost supusă unei analize detaliate în 2022, evidențiind faptul că românii au cheltuit aproximativ 21,6 miliarde de euro în magazinele tradiționale și 442 de milioane de euro în mediul online.

Interesant este că vânzările din mediul virtual au înregistrat o creștere de două ori mai rapidă decât cele din magazinele fizice.

Cu toate acestea, piața totală de retail alimentar din România, evaluată la puțin peste 22 de miliarde de euro, este de peste trei ori mai mică decât cea din Polonia, cea mai dezvoltată economie din regiunea Europei Centrale și de Est, cu toate că România are doar jumătate din populație. De asemenea, sumele cheltuite pentru alimente, băuturi și produse de îngrijire sunt comparabile cu cele din Cehia, o țară mult mai mică, cu o populație de doar 10,5 milioane de locuitori.

Datele din raportul “State of Grocery in Central Europe 2023” realizat de McKinsey & Company arată că, în 2022, românii au cheltuit cu 16% mai mult în retailul alimentar tradițional față de anul precedent. În același timp, canalul de vânzare online a înregistrat o creștere de 31%, atingând cheltuieli de 442 de milioane de euro, comparativ cu anul anterior.

Astfel, deși ambele canale au înregistrat creșteri pozitive, creșterea în mediul online continuă să fie de două ori mai rapidă decât cea în mediul offline. Cu toate acestea, trebuie avut în vedere că baza de plecare pentru vânzările online este mult mai mică, iar avansul în mediul virtual s-a temperat semnificativ, după perioada de creștere fulminantă din timpul pandemiei.

Sursa: Ziarul Financiar

Editor: Rareș Stan


Comentariile sunt închise